معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت در جمع اصاحب رسانه در هتل بوتانیک گرگان هدف از برگزاری این مسابقات را مهارت خواند و افزود:  یکی از ابتکارات آموزش فنی و‌حرفه‌ای برگزاری مسابقات مهارت است که در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده و مدال‌آوران رده ملی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

علی حسین شهریور افزود: مسابقات مسئله محور دانش‌آموزان و نوجوانان با سنین نوجوانی از دیگر برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای است و مسابقات مهارت نوجوانان را طراحی کردیم که در ۶ رشته با هم رقابت می‌کنند.

وی در ادامه از برگزاری نخستین مسابقات ملی مهارت دانشجویی در آبان و مسابقات ملی کارگران در آذر، دومین دوره مسابقات نیروهای مسلح ویژه سربازان، مسابقات مهارت کارگران، مسابقات زندانیان در سال جاری خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت  گفت: علاوه بر مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت، مسابقات جهانی مهارت نیز برگزار می‌شود که امسال در لیون فرانسه در ۱۵ رشته و با حضور حدود ۷۰ کشور برگزار می‌شود تا تجربیات دیگر کشورها را در حوزه مهارت به کشور تزریق کنیم و مهارت‌آموزان نیز با آخرین دوره مهارت آشنا شوند.

معاون آموزش در پایان این نشست نوروزی تصریح کرد: ۶۵۸ مرکز دولتی در کشور داریم که ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در دل آن وجود دارد و ۴ هزار و ۸۰۰ مربی در بخش دولتی و در بخش خصوصی ۳۵ هزار مربی داریم که در امر مهارت‌آموزی فعالیت می‌کنند.