معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست خبری با اصحاب لستان در هتل بوتانیک گفت: برای اولین بار در استان گلستان برگزاری مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC)  داریم.

مهرداد عظیمی هدف از برگزاری ایت مسابقات ذر استان گلستان را شناساندن استان با پتانسیل های فراوان به جهان اعلام کرد و گفت: گلستان به دلیل داشتن مردم همدل و متحد و جادبه های گردشگری فراوان لایق معرفی به جهان می باشد و یکی از دلایل برگزاری این مسابقات جدب گردشگر در این استان می باشد.

وی در زمینه هداف از بزگزاری مسابقات دوستانه بین ۱۴ کشور جهان گفت: مهارت (IFSC) رویدادی با کارکردهای آموزشی، علمی، فرهنگی است، همچنین  این رویداد که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، فرصتی برای عرضه توانمندی‌های مهارتی کشورهای شرکت کننده، سنجش توانایی آنها متناسب با آخرین استانداردهای روز دنیا و از همه مهمتر برای تبادل تجربیات بین کشورهاست  .

عظیمی گفت: با نگاه به آینده و بر اساس مطالعات و تحقیقات مدون، جمهوری اسلامی ایران، دولت محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران بر توسعه توانمندی‌ها در زمینه‌های آموزشی و مهارتی مصمم است و توسعه دیپلماسی مهارت و مهارت آموزی فراتر از مرزها و قلمرو سرزمین را  به عنوان یک سیاست راهبردی خلاقانه و تعامل دو سویه با سایر کشورها در استان، در اولویت قرار داده است.

وی افزود:  امروز شاهد فصل جدیدی از دیپلماسی از شمال ایران هستیم و اخبار امیدبخش آن از اینجا به دنیا مخابره می‌شود. امید آنکه بتوانیم با اجرای پروژه‌های مشترک سایر کشورها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه سرمایه انسانی در داخل و خارج از مرزها ، نقش ایفا کنیم.

معاون وزیر اظهار کرد: ۳۲ درصد در حوزه آموزش مهارتی نسبت به مدت مشابه دو ساله پایانی دولت گذشته رشد داشتیم و ۴ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر در سازمان آموزش فنی و حرفه ای موفق به  کسب آموزش های مهارتی شده اند.