وی با اشاره به نزدیکی ماه ذی الحجه و اعزام حجاج به بیت الله الحرام گفت: حج تمتع از واجبات الهی است که در تمام ایام عمر یکبار با شرائط خاص بر هر مسلمانی واجب می شود و یکی از اصول اسلامی و آیین های عظیم دینی مسلمین جهان است.
امام جمعه گنبدکاووس اظهار داشت: مناسک حج از والاترین عبادات معنوی است که در یک زمان، مکان و شرایط خاص انجام می شود و به منزله پیمان و عهدی است میان خداوند و بندگانش که به عهده همه انسان ها گذاشته شده و به هیج وجه ساقط نمی شود.
آخوند جاور تصریح کرد: چنانچه هرمسلمانی بخواهد افضل ترین عبادات را تجربه کند و روحش را از گناهان تصفیه و معاد درجان وی ریشه بدواند و همچنین بخواهد فرهنگ غنی اسلامی را تقویت و احیاء کند، مناسب ترین زمان موسم حج است.
وی ضمن توصیه به حجاج در بجا آوردن آیین های حج بطور صحیح، با خلوص نیت و حضور قلب اظهار داشت: زائرین سعی کنند در ایام حج از غفلت و بی توجهی به اعمال و عبادات دینی پرهیز کنند و از همه لحظات، اماکن متبرکه و آئین های مناسک حج حداکثر استفاده را ببرند و با خدای خود راز و نیاز کنید.
امام جمعه گنبدکاووس افزود: حجاج قبل از سفر حج به دونکته توجه کنند: رفع کدورت و دلخوری با اعضای خانواده وصله رحم را به جا آوردند و همچنین به پرداخت قرض و بدهی خود اقدام کنند.
آخوند جاور در بخشی از سخنان خود به حجاج محترم توصیه کرد: حجاج سعی کنند تمامی احکام حج را طبق آموزش های داده شده در کلاس های سازمان حج، بطور صحیح و دقیق انجام دهند و چنانچه ابهامی داشتند حتما از روحانی و یا مسئولان کاروان جویا شوند و نیز در کلیه مراحل مناسک حج با مدیران کاروان هماهنگ باشند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان از تمام مردم خواست تا با شرکت هرچه باشکوه در انتخابات در مسیر آبادانی شهر، استان و کشور عزیزمان سهیم باشند.