نشست بررسی سند چشم‌انداز استان برگزار شد.

این جلسه‌ به منظور بررسی سند چشم‌انداز استان در بخش زیربنایی و عمرانی به ریاست مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل دفتر فنی، روستایی، دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، شرکت گاز، توزیع برق، آب منطقه ای، میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و دنکوب مشاور استاندار برگزار شد.

در این جلسه، مسائل مرتبط با توسعه و زیرساخت‌های استان در بخشهای مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سخنانی اظهار داشت: این سند طی مدت شش‌سال با همکاری مدبرانه‌ی جمعی و در راستای تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و نیز سند چشم‌انداز بیست‌ساله تدوین شده است.

وی افزود: چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی به عنوان یک کشور توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل تصویر می‌شود.

مهیائی تصریح کرد: این چشم‌انداز شامل ویژگی‌هایی نظیر توسعه‌یافتگی، دانش پیشرفته، امنیت، رفاه، توزیع مناسب درآمد، فعالیت مسئولیت‌پذیر، الهام‌بخشی در جهان اسلام، و تعامل با جهان براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت می‌باشد که ضرورت دارد دستگاه‌ها با هم افزایی و جدیت بیشتری نسبت به تحقق آن‌تلاش کنند.