احمد سالاری معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان با اعلام این خبر اظهار داشت : از نخستین ساعات سال جدید با برنامه ریزی های انجام شده پاکسازی و تسطیح زمین های خالی سطح شهر در دستور کاری این معاونت قرار گرفت و در این راستا زمین خالی علیمحمدی ششم با استفاده از ماشین آلات شهرداری مورد تسطیح و پاکسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد : با توجه به نزول باران های اخیر و رشد علفهای هرز در زمین های خالی عملیات گسترده علف تراشی نیز در حال انجام است.

وی افزود : وجود زمین های خالی یکی از چالشهای مدیریت شهری است زیرا وجود چنین زمین هایی محلی برای تخلیه خاک و نخاله، زباله ، فعالیت افراد کارتن خواب و همچنین رشد و تکثیر موجودات موذی از قبیل موش می شود.

سالاری همچنین گفت:
علف تراشی و پاکسازی زمین های خالی کمک شایانی جهت جلوگیری از بحران های احتمالی و وقوع آتش سوزی در فصل تابستان خواهد داشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری از شهروندان درخواست کرد جهت حفظ زیبایی بصری محیط زندگی و همچنین رعایت بهداشت محیطی از ریختن خاک و نخاله و زباله در این زمین ها خودداری نمایند.

شهروندان در صورتی که زمین خالی نیاز به علف تراشی یا تسطیح در محل زندگی خود داشته باشد به سامانه تلفنی ۱۳۷ تماس حاصل نمایند.