معاون و زیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به مناسبت آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۳، به هموطنانی که در ایام نوروز قصد سفر دریایی دارند، اطمینان داد؛ این سازمان به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور، با ایجاد زیرساخت‌های لازم و نوسازی ناوگان مسافری و اجرای نظارت‌های مستمر امدادی و پشتیبانی، تمام مساعی خود را برای ایجاد محیط امن و شرایط ایمن در تردد‌های نوروزی به کار خواهد گرفت.

به گزارش از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در پیام علی اکبر صفایی چنین آمده است:

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال جاری در بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری سراسر کشور آغاز می شود و با نظارت، کنترل و تامین ایمنی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

ضمن تبریک حلول سال نو وبهار طبیعت و همزمانی این ایام فرخنده با بهار قرآن و شمیم دل‌انگیز و روح بخش ماه پرفیض رمضان، این سازمان تمهیدات ویژه و ساز‌وکار گسترده‌ای را برای ایجاد سفرهای امن و ایمن دریایی در سواحل، بنادر و جزایر گردشگری شمال و جنوب کشور تدارک دیده است.

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور، با ایجاد زیرساخت‌های لازم و نوسازی ناوگان مسافری و اجرای نظارت‌های مستمر امدادی و پشتیبانی، تمام مساعی خود را برای ایجاد محیط امن و شرایط ایمن در تردد‌های نوروزی هموطنان به کار گرفته است.

ضمن تبریک و شادباش مجدد و با استعانت از خدواند متعال، آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی را با دستور کار افزایش ایمنی و ارتقای خدمات شایسته به مسافران عزیز اعلام می‌کنم.

در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان گرانقدر در ماه مبارک رمضان، سالی سرشار از سلامتی و موفقیت و سفرهایی امن و خاطره انگیز را برای همه مردم عزیز ایران از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

علی اکبر صفایی

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی