احمدرضا مصور رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : در سیاست‌گذاری‌های کلان با شهرداری اصفهان مشکل نداریم؛ ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری این کلان‌شهر نیز بیان کردم که قصد داریم در موضوع مبارزه با فساد، شفافیت، تعمیق فعالیت‌های فرهنگی در محلات و بافت‌های شهر، مباحث مربوط به شهروندان و تصویب بودجه متمرکز باشیم، اما در اجرا همیشه مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: پیش از تصویب سیاست‌گذاری یا خط‌مشی، موضوعات مرتبط با برنامه‌ریزی مورد توجه است، اما به اجرا که می‌رسد مشکلاتی وجود دارد، چراکه یا قانون اجازه نمی‌دهد یا اگر کسی برای اجرا اقدام کند، سدی در برابر فعالیت او قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با اشکالات موجود در بخش اجرا اظهار کرد: به‌طور مثال برای شکل‌گیری بعضی معاملات، شورا آن را تصویب، در بودجه رقم فروش آن را مشخص و برای درآمد حاصل از فروش آن نیز پروژه‌ای تعریف می‌شود، اما یک نهاد نظارتی قانونی، مانع انجام معامله می‌شود و آن را باطل می‌کند و به هر دلیلی در اجرای آن تأخیر ایجاد می‌شود.

مصور با بیان نارضایتی از وجود بعضی سنگ‌اندازی‌ها در انجام امور افزود: درصد تأثیر نظارت‌های شورا بر روند اجرای مصوبات در شهرداری تاکنون خوب بوده است، اما روی عملکردهای شهردار، معاونان و مدیران شهردار اصفهان بحث داریم که این مورد طبیعی است.

وی با بیان اینکه من تجربه آن طرف میز را نیز دارم و می‌دانم که شهردار اصفهان، معاونان و مدیران مناطق پانزده‌گانه شهرداری محدودیت‌هایی برای انجام اقدامات دارند، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر فضای انتزاعی دارد و با وجود برنامه‌ریزی‌ها، در اجرا مشکلاتی پیش خواهد آمد؛ اینکه چند درصد از مشکلات متوجه مجری می‌شود، موضوع کلان‌تری است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان درباره تطبیق برنامه‌ریزی و نظارت در مدیریت شهری طبق مصوبات این کمیسیون گفت: بودجه و سیاست‌گذاری‌های کلان، دو اصل برنامه‌ریزی در حیطه مدیریت شهری این کلان‌شهر است.