حمید بخشی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان با اشاره به روند طی شده در این دوره از رقابت‌ها، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اصفهان از ۱۵ تیرماه آغاز شده است و تا پایان مردادماه ادامه دارد؛ در حال حاضر این رقابت‌ها در شش منطقه در استان اصفهان آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری این مرحله از مسابقات در شهرستان اصفهان، عنوان کرد: مسابقات شهرستان اصفهان با ثبت‌نام ۶۷۵ نفر در بخش آوایی آغاز شده و پس از طی مرحله مقدماتی، با حضور ۱۸۹ نفر از بانوان و ۱۸۵ نفر از برادران در مرحله نهایی در حال برگزاری است؛ تا امروز تنها ۱۰تا ۱۵ درصد از افرادی که برای شرکت در مسابقات شهرستان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند، از حضور در رقابت‌ها انصراف دادند و این آمار نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: زمان‌بندی انتخابی و برگزاری متفاوت این دوره از رقابت‌ها در کاهش آمار انصراف‌دهندگان در شهرستان اصفهان تاثیر داشته است.

وی با اشاره به وضعیت برگزاری رقابت‌ها در سایر شهرستان‌ها بیان کرد: مسابقات در شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران، خوانسار، فریدن، گلپایگان، شهررضا و مبارکه در روزهای اخیر برگزار شده و در سایر شهرستان‌ها نیز تا پایان مردادماه اجرا خواهد شد.

بخشی ادامه داد: میانگین آمار به‌دست آمده از سایر شهرستان‌ها نیز بیانگر کاهش تعداد انصراف از حضور در رقابت‌هاست.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های اصفهان، کاشان و شهررضا در اجرای این مرحله از رقابت‌ها پیشتاز بوده‌اند، گفت: این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی از نظر فنی، اجرایی و اطلاع‌رسانی متفاوت‌تر از دوره‌های قبل برگزار شده و به اذعان داوران و شرکت‌کنندگان در مسابقات، این دوره از رقابت‌ها کیفیت ویژه‌تری دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: در این دوره از مسابقات ضمن اهدای هدیه عمومی به شرکت‌کنندگان در شهر اصفهان، به همه متسابقین در همه شهرستان‌ها گواهی حضور اعطا شده است و نفرات برتر نیز به مرحله استانی راه‌ خواهند یافت.

وی در ارتباط با زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف تصریح کرد: مطابق دستورالعمل جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مرحله استانی مسابقات در اصفهان در اواسط شهریورماه برگزار خواهد شد.