احمدرضا طحانیان در نشست اعضای هیات رییسه انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران در اصفهان با اشاره به تاسیس سایت جدید نمایشگاه در اصفهان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم در اصفهان ایجاد نمایشگاه بین‌المللی بود که بین سال‌های ۹۵ تا ۹۹ ساخته شد؛ ۴۷ هکتار زمین از منابع طبیعی به منظور ساخت این مجموعه گرفته شد که ۶۴ هزار متر مربع از آن آماده‌سازی و در نهایت تحت عنوان نمایشگاه جدید اصفهان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ که ترکیب مدیریتی در شهرداری اصفهان عوض شد، چند هدف اصلی از جمله برطرف کردن نواقص و مشکلات توسعه این سایت و آینده‌نگری مربوط به آن دنبال شد؛ در این راستا برخی مطالعات اولیه انجام گرفت و فاز دوم در قالب یک طرح آماده گردید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در ارتباط با توسعه این نمایشگاه عنوان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار متر مربع به مجموعه روباز، آسفالت، پارکینگ و جاده و معابرهای نمایشگاه‌ اضافه شده و در حال حاضر سطح اشغال این مجموعه به بالای ۸۰ درصد رسیده و ۱۶.۵ هکتار از آن به طور کامل تحت پوشش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه استانداری اصفهان، فاز توسعه نمایشگاه اصفهان در صورت حل مسئله زمین در این مجموعه نزدیک به ۱۵۰ هکتار خواهد بود؛ به این منظور با مجموعه انرژی اتمی و سایر نهادهای دارای زمین در محدوده نمایشگاه در حال مذاکره هستیم.

طحانیان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های اصلی این مجموعه، سالن شماره دو آن با مساحت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای سازه آن قرارداد بسته شده و در مجموع حدود هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی به ما اضافه می‌کند.

وی افزود: ساختمان بازاریابی و تجارت با مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر با نگاه ایجاد فضای کاری مشترک و حضور سازمان‌ها و شرکت‌های همراه با مجموعه نمایشگاه اصفهان در دستور کار قرار دارد؛ همچنین سازه کروی نمایشگاه با معماری مدرن برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌های خاص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به سهام‌داران این مجموعه بیان کرد: نمایشگاه اصفهان دو عمده سهامدار اصلی دارد که شهرداری اصفهان با سهم ۵۷ درصد و اتاق بازرگانی با سهم ۴۳ درصد می‌باشد؛ ارزش ثبتی این نمایشگاه بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برگزاری انواع رویدادهای نمایشگاهی در این مجموعه تصریح کرد: کادر اصلی مجموعه نمایشگاه اصفهان حدود ۷۰ عضو دارد و شرکت‌های مختلفی نیز جهت ارائه خدمات با ما همکاری می‌کنند؛ برگزاری نزدیک به ۴۳ رویداد نمایشگاهی در سال جاری در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

ضرورت ایجاد تعامل راهبردی بین سایت‌های نمایشگاهی کشور

طحانیان با تاکید بر ضرورت تعامل بین اعضای انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های هیئت مدیره جدید انجمن، موضوعات استراتژیک هماهنگی و تعامل بین سایت‌ها است چراکه در هر سایت تجربیات بسیار خوبی وجود دارد و هرچه این تعامل و همکاری بیشتر شود، همه اعضا از آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری بر اساس یک ساختار راهبردی و با برنامه‌ریزی بلندمدت از جمله نکات قابل توجه است، گفت: در ارتباط با این موضوع در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت جدی کار و برنامه‌ریزی استراتژیکی تهیه شد که فعالیت‌ها از این برنامه در قالب ۶۰ عنوان برای نمایشگاه اصفهان استخراج گردید.

نایب رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: امور زیرساختی، توسعه‌ای، بازاریابی و مارکتینگ بر مبنای همین برنامه انجام می‌شود.