محمدرضا ابراهیمی درخصوص برگزاری المپیاد جهانی فیزیک اظهار داشت: پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ دانش‌آموزان نخبه ۴۷ کشور جهان از ۳۱ تیرماه تا روز دوشنبه ۸ مردادماه به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ دانش‌آموزان نخبه ۴۷ کشور جهان از روز یکشنبه ۳۱ تیرماه تا روز دوشنبه ۸ مردادماه به میزبانی اصفهان برگزار می شود که تیم جمهوری اسلامی ایران نیز با ۵ دانش‌آموز در این رقابت علمی جهانی حاضر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این المپیاد جهانی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، افزود: افتتاحیه این رویداد، در روز دوشنبه یک مردادماه و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

ابراهیمی بیان داشت: المپیاد جهانی فیزیک در دو روز برگزار خواهد شد که یک روز آن به امتحان نظری و روز دیگر به امتحان تجربی اختصاص دارد و هر یک از امتحانات ۵ ساعت به طول خواهد انجامید؛ همچنین در کنار این امتحانات، شرکت‌کنندگان در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مختلفی نیز شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان در سال ۱۳۸۶ نیز میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده است و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان برنامه‌ریزی و اجرای این رویداد علمی جهانی را برعهده داشتند.