2024/07/16 | ۱۴۰۳/۰۴/۲۶ | 04:48
اخبار ویژه
تبلیغات

ضربه روشن خاموشی‌ به تولیدی‌ها

ضربه روشن خاموشی‌ به تولیدی‌ها

متاسفانه علی‌رغم این که واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، قطعی برق آن هم دو روز در هفته ضربه مستهلکی را به بدنه تولید وارد می‌کند که انتظار می‌رود با مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این موانع تا حد امکان از سر راه برداشته شود. روزگار پرس/ تایماز نیوز / به گزارش روابط عمومی […]

متاسفانه علی‌رغم این که واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، قطعی برق آن هم دو روز در هفته ضربه مستهلکی را به بدنه تولید وارد می‌کند که انتظار می‌رود با مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این موانع تا حد امکان از سر راه برداشته شود.

روزگار پرس/ تایماز نیوز / به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت دوخت برتر سبلان، اکبر خدامی، مدیرعامل شرکت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: پیشرفت کارخانه را باید آنطور که اتفاق افتاده منعکس کرد و این حاصل نتیجه تلاش یکایک تیم متمرکز در مجموعه بوده که با هدف توسعه پایدار در حال عملیاتی شدن است.
وی ضمن اشاره به محرز بودن وضعیت نامساعد شرکت قبل از ورود بانک گفت: بانک تجارت با هدف کمک‌رسانی به رونق و توسعه پایدار به این مجتمع عظیم ورود پیدا کرده که از اهم اقدامات آن می‌توان به بازخرید سنوات، پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی، آغاز فاز عملیات نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها اشاره کرد.
خدامی اولین و دومین منبع درآمد شرکت تجارت دوخت برتر سبلان را تولید کارهای جین و خط چاپ عنوان کرده افزود: قبل از ورود بانک، این منابع مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفته و دستگاه‌ها عملا مستهلک شده بودند.
طبق اذعان مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان ۲۰۳ میلیارد ریال معوقات تأمین اجتماعی، ۴۸ میلیارد ریال قبوض معوقه و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش کارخانه توسط بانک تجارت پرداخت شد.
نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه واحدهای تولیدی و صنعتی
خدامی مهم‌ترین سرمایه یک مجموعه را نیروی انسانی آن عنوان کرده گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تفکیک‌سازی نحوه ارزیابی عملکرد پرسنل از حالت سلیقه‌ای به صورت ضابطه‌مند در دستور کار است، به طوری که از ماه آینده تمدید قراردادها براساس راندمان کاری خواهد بود.
وی از افزایش حقوق پرسنل فنی به عنوان بازوی اصلی و محرک سازمان‌ها خبر داده اذعان داشت: بی‌تردید تلاش برای افزایش روحیه و نشاط مبنای کار اساسی برای شرکت است.
تعدیل نیرویی صورت نگرفته است
مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه از زمان ورود بانک به مجموعه هیچ تعدیل نیرویی صورت نگرفته بلکه استخدام نیز داشتیم افزود: حقوق‌ها با رعایت قانون کار و عدالت پرداخت شده و کسب رضایتمندی مجموعه برای ما اولویت اساسی است.
طبق اظهارات خدامی در حال حاضر با پرسنل فعال در دفتر مرکزی ۹۵۰ نفر نیرو داریم که بیش از ۷۵ درصد پرسنل در بخش تولیدی و مابقی در قسمت ستادی و پشتیبانی مشغول می‌باشند و سعی براین است برحسب تخصص، مهارت و راندمان مهلت قراردادها از یک ماه تا سه ماه متغیر باشد.
وی ضمن اشاره به حمایت تیم‌های ورزشی و توسعه ورزش‌های کارگری در مجموعه اظهار کرد: جام اخلاق در مسابقات فوتسال کارگران به تیم تجارت دوخت برتر سبلان تعلق گرفته، سالن ورزشی برای پرسنل تدارک دیده شده و در قالب ارائه کارت هدیه، بسته‌های اضافه کار تشویقی و هدایای نقدی به پرسنل اهدا می‌شود.
خدامی افزود: آموزش مستمر پرسنل شرکت در رویدادها و دوره‌های مختلف، عقد قرارداد بانک تجارت برای ارائه تسهیلات، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حضور ۳۴ واحد صنعتی آذربایجان شرقی با چشم‌انداز دستیابی برای صادرات به کشور ترکیه، تصویب چارت سازمانی، به‌روزرسانی نرم‌افزار‌های استفاده شده شرکت، استفاده از نیروهای متخصص به صورت مشورتی برای تصمیم‌سازی‌ها، ایجاد حسابداری صنعتی به منظور برآورد بهای تمام شده محصولات و برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، بخشی از اهم اقدامات انجام یافته از زمان ورود بانک به شرکت می‌باشد.
اورهال دستگاه‌ها را تا رسیدن به راندمان مطلوب دنبال می‌کنیم
مدیرعامل شرکت با اشاره به تزریق ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک تجارت به بدنه شرکت را یک پوئن بسیار مهم و قابل توجه برشمرد و افزود: بانک بودجه قابل توجهی را برای اورهال کردن کارخانه در نظر گرفته که این اتفاق باعث خواهد شد کارخانه جایگاه خود را در حوزه توسعه‌ای به صورت واقعی پیدا کند.
طبق گفته مدیرعامل شرکت تنوع محصولات و ماشین‌آلات کارخانه منحصر به فرد و کم نظیر است؛ اورهال کردن دستگاه‌ها باید بدون فوت وقت انجام داده شود و بایستی با در نظر گرفتن تمامی آیتم‌ها و پارامترها از دست دادن فرصت‌ها جلوگیری شده و شاهد اورهال نمودن سریع دستگاه‌ها باشیم.
خدامی با اشاره به وضعیت تولید در واحدهای مختلف تولید کارخانجات گفت: ظرفیت ریسندگی در گذشته ۱۱ تن در روز بود که متاسفانه هم‌اکنون نیز با توجه به مشکلات موجود به راندمان مورد نظر نرسیده است.
وی بیان کرد: خوشبختانه راندمان واحد بافندگی به بالای ۹۳ درصد رسیده که نسبت به گذشته رقم بسیار قابل توجهی است، همچنین واحد تخت‌بافی بعد از اورهال بالای ۸۰ درصد و سالن رنگرزی بالای ۷۵ درصد ظرفیت تولید خواهد رسید.
فشار مضاعفی برای ارتقای تولید وجود دارد
طبق اظهارات مدیرعامل شرکت فشار مضاعفی برای ارتقایتولید وجود دارد و قطعی برق یکی از دلایل مهم برای تحت فشار قرار دادن راندمان واحدهای تولیدی و صنعتی است که با همکاری بانک به دنبال آغاز اقدامات مهمی برای تحقق اهداف مورد نظر هستیم.
وی افزود: امسال ۲ درصد از توان مورد نیاز برق مجموعه از طریق پنل‌های خورشیدی محقق خواهد شد و در کنار آن خرید ژنراتور برای کاهش مصرف برق در دستور کار قرار دارد؛ به علاوه مشکلات فراوانی در این زمینه داریم که به دلیل نوسانات برق متحمل هزینه‌های سنگینی شده و قطعات و بردها مداوم دچار مشکل می‌گردند.
وی در مورد جهش عالی واحد پوشاک گفت: برای اولین بار در سالیان اخیر تولید بالای هفتاد درصد همراه با راندمان بالا و تولید ۷۶ هزار ثوب در ماه با سیستم مهندسی و تغییر چینش و سیستمی کردن عملکرد ارزیابی برای راندمانی کردن آن با شروع خط جدید لباس کودک و نوزاد مبنای کار است که تا پایان سال نتیجه تغییرات انجام یافته کاملا ملموس خواهد بود.
مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اذعان داشت: از اهداف مهم شرکت می‌توان به خرید ژنراتور، لیفتراک، اعتقاد به توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست برای آیندگان اشاره کرد.
رعایت تمامی استانداردها در پساب تصفیه‌خانه
طبق گفته خدامی تمامی استانداردها در پساب تصفیه‌خانه رعایت شده و آخرین آزمایشات نشان داده هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد بلکه تمامی آیتم‌ها قابل قبول هستند و آب خارج شده از شرکت طبق آمار و مستندات تمامی معیارهای زیست‌محیطی را طبق نتایج آزمایشگاهی BOD: ۸۸ میلی‌گرم بر لیتر، TSS:۶۵ میلی‌گرم بر لیتر، COD:۱۸۰ میلی‌گرم بر لیتر، PH:۷.۷۷ و کدورت ۲۰ NTU رعایت کرده است.
وی افزود: تجارت دوخت برتر سبلان تحت پوشش شرکت مولدسازی فعالیت می‌کند و در این ارتباط بانک نیز همکاری‌های لازم را برای اختصاص اعتبارات با شرکت تجارت دوخت برتر سبلان دارد.
مدیرعامل شرکت بیان کرد: واحد پوشاک شرکت برای رسیدن به وضعیت استیبل نیازمند تدوین برنامه‌های اساسی بوده، به طوری که قرار است پشت هر چرخ خیاطی یک خیاط داشته باشیم؛ هم‌اکنون ۲۹۹ نفر در قسمت پوشاک مشغول هستند و با اجرای طرح توسعه‌ای برای پوشاک در شیفت دوم می‌توانیم ۳۰۰ نفر دیگر نیز به مجموعه اضافه کنیم.
خدامی گفت: در نظر داریم برای پرسنل در بدو استخدام و در حین کار به صورت مستمر برنامه‌های آموزشی داشته و برای بهره‌مندی از پتانسیل آموزشی از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود نهایت استفاده را داشته باشیم.
بنگاه اقتصادی جای سیاست‌بازی نیست
وی گفت: این مجموعه در حقیقت یک بنگاه اقتصادی بوده و حاشیه‌سازی در این مکان هیچ خروجی و توجیهی مثمرثمری ندارد و باید از این مسائل دور بماند.
خدامی ضمن اشاره به اینکه برخی سیاست‌بازی‌ها در زمان صاحب قبلی کارخانه در این مجموعه وجود داشت افزود: هم‌اکنون باید این بنگاه اقتصادی با تلاش جمعی به دنبال تامین هزینه کارخانه باشد.
وی ادامه داد: از اول مهرماه ۱۴۰۲ که شرکت تجارت دوخت برتر سبلان توسط بانک تملیک گردیده تمامی مطالبات پرسنل پرداخت شده و حقوقی که به پرسنل پرداخت می‌شود اگر بیشتر از کارخانه‌های مجاور نباشد کمتر نیز نخواهد بود.