محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سه ماه نخست سال، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۷۷ هزار و ۲۲۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۵۶ هزار و ۱۲۳ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۲۱ هزار و ۱۰۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان، ۱۴ هزار و ۲۳۰ مورد در مناطق شهری و ۶۸۷۱ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در فصل بهار، بالگرد امدادی اورژانس ۹ بار به مأموریت اعزام شد و ۱۴ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با بیان اینکه کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سه ماه گذشته به ۴۲ مأموریت غرق‌شدگی اعزام شدند، ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها، استخرهای کشاورزی و کانال آب، انتظار می‌رود افراد هشدارها را جدی بگیرند، وارد آب‌های غیرایمن نشوند و از بروز حوادث غیرقابل جبران غرق‌شدگی پیشگیری کنند.

وی با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری گفت: واحدهای اورژانس موتوری استان در این مدت به ۱۲۳۰ مأموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان اذعان کرد: در سه ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی با انجام عملیات احیا، ۱۸ بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند، همچنین در تولد ۱۱ نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی به مادران باردار کمک کردند.

زمانی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۲ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری و ۸۰ پایگاه جاده‌ای شامل ۲۸۷ ناوگان آمبولانس و یک پایگاه امداد هوایی، چهار پایگاه امداد موتوری، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.