محمدنوید متقی اظهار داشت : نجاتگران ، امدادگران و کادر بهداشت و درمان حاضر در مراسم در راستای خدمت رسانی مطلوب و موثر به زائرین و مسافرین مراسم راهپیماییاربعین حسینی دوره های آموزشی به از جمله مدیریت تجمعات انبوه را خواهند گذراند .

وی برگزاری دوره آموزش عمومی آمادگی در برابر مخاطرات ۸ ساعته شامل مباحث آموزشی مدیریت تجمعات انبوه و ایجاد جمعیت متحرک، گرمازدگی ،مسمومیت ها ، احیاء قلبی ریوی و سایر مخاطرات مرتبط با مراسم عظیم اربعین حسینی ویژه پیاده‌روی بزرگ اربعین برای مدیران موکب ها و خدمه کاروان ها ، زائرین و مسافرین شرکت کننده در مراسم را از دیگر برنامه های این جمعیت در این زمینه عنوان کرد .

متقی ادامه داد: بر این اساس یک دوره آموزش ضمن خدمت بازآموزی کارکنان جمعیت هلال احمر استان ویژه اربعین در این خصوص برگزار می گردد .

مدیر عامل جمعیت هلال اجمر استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال یکی از عمده‌ترین چالش های حوزه سلامت در مراسم اربعین گرمازدگی است به مدیران موکب ها و خدمه کاروان ها ، زائرین و مسافرین شرکت کننده در مراسم توصیه کرد اقدامات بهداشتی و تامینی را در این زمینه مورد توجه قرار دهند .