احتمال قطع گسترده برق درتابستان وجود دارد؛ این نکته‌ای است که ، اکبر خدامی، مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان به «تایمازنیوز» می‌گوید و توضیح می‌دهد بخاطرقطع برق فشار زیادی بر صنعت و راندمان تولید تحمیل می شود که در قالب اورهال قراراست با خرید ژنراتور این مشکل رفع شود.

روزگار پرس / تایماز نیوز / مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان، در بازدید اهالی خبر و رسانه استان اردبیل از آن کارخانه اظهار کرد: این کارخانه با مشکلات مالی و فنی مواجه بود، کار و تولید از رونق افتاده بود، خط چاپ پارچه کار نمی‌کرد و توان پرداخت بدهی و برخی مطالبات را نداشت اما بعد از تملیک بانک تجارت، بدهی‌های افراد حقیقی و حقوقی به مبلغ ۲۰۳ میلیارد ریال پرداخت شد و ۲ هزار ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه در گردش نیز در اختیار کارخانه قرار گرفت.

اکبر خدامی افزود: تا چند سال قبل این کارخانه در آستانه رکود کامل و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های خود قرار گرفته بود، در دولت سیزدهم، حیاتی دوباره یافته و به چرخه تولید و رونق بازگشته است بعد از احیای کارخانه ، صنعتگران و کارشناسانی از ۲۴ واحد صنعتی استان آذربایجان شرقی و نقاط دیگر از شرکت تجارت دوخت برتر سبلان بازدید و به حیات مجدد آن اذعان کردند وخوشبختانه امکان صادرات به ترکیه فراهم شده و میزان تولید پارچه در هر ماه به حدود ۵۸۵ هزار متر افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با   اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نحوه ارزیابی عملکرد پرسنل، از ماه آینده تمدید قراردادها بر اساس راندمان کاری خواهد بود ضمن اینکه حقوق پرسنل فنی به عنوان بازوی  اصلی و محرک سازمان افزایش پیدا کرده است.

راه‌اندازی خط جدید تولید لباس نوزاد و کودک

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان، از راه‌اندازی خط جدید تولید لباس نوزاد و کودک در این مجتمع خبر داد و افزود: در قسمت پوشاک جهش  خوبی اتفاق افتاده که بالای ۷۶ هزار و ۵۰۰ واحد بوده  که با توجه به پرداخت حقوق  بر اساس راندمان کاری  به این هدف دست یافته ایم، طوری که در حال حاضر حقوق کارکنان طبق قانون کار افزایش یافته و بدون یک روز تعویق در حال پرداخت است .

وی ادامه داد: به منظور ایجاد روحیه تلاش و همدلی  تیم های ورزشی  این  مجموعه در مسابقات مختلف حضور پیدا می‌کنند  که این حضور در  مسابقات فوتسال استان منجر به کسب جام اخلاق در استان شده است.  علاوه بر آن اجاره سالن های ورزشی برای آقایان انجام شده و در صدد هستیم برای خانم ها نیز در سالن ورزشی اجاره شود.

خدامی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و عقد قرارداد با بانک تجارت برای دریافت تسهیلات از اقدامات دیگری است که در راستای بهبود شرایط پرسنل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان، گفت: در دوره‌های گذشته فعالیت نیمه رمق این شرکت، حرف و حدیث‌هایی از آلاینده بودن پساب و آلودگی رودخانه قره‌سو بر سر زبان‌ها افتاده بود اما اکنون با اقدامات فنی و مهندسی، پساب کارخانه با استانداردهای قانونی و زیست محیطی تطابق دارد و تهدیدی از ناحیه کارخانه بر محیط زیست و طبیعت اطراف وجود ندارد.

مجموعه عاری از هر گونه حاشیه سیاسی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور برخی چهره‌های سیاسی در ترکیب هیات مدیره شرکت اظهار کرد: این موضوع در دوره‌های قبل از تملیک بانک صحت داشت اما اکنون هیچ فرد یا گروه سیاسی در ترکیب هیات مدیره جایگاهی ندارد و این مجموعه عاری از هر گونه حاشیه سیاسی است و فقط به عنوان یک شرکت یا کارخانه تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کند.

کارشناس شرکت تجارت دوخت برتر سبلان نیز در این تور رسانه‌ای و نشست خبری گفت: این مجموعه با استعداد هفت کارخانه و سالن بسیار بزرگ تشکیل یافته و ۸۲ دستگاه یا ماشین مایر و ۶۲ دستگاه اشتول آلمانی در سالن‌های آن، در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شده است.

علی فرستاده افزود: هفت کارخانه یا سالن بزرگ شامل ورودی پنبه و حلاجی و ریسندگی، پارچه جین، پارچه لی سبز، رنگ ، طرح و چاپ، پلیوریافی، دوزندگی و نظایر آن است و انواع تیشرت، لباس زیر، مدرسه، کار، لباس‌های طرح‌دار و ساده ، پلیور، شلوار و پوشاک ظریف و ضخیم زنانه، بچگانه و مردانه برای فصول زمستان و بهار تولید می‌شود.

هیچ همکاری را به بهانه تعدیل نیرو از کار بر کنار نکرده‌ایم

کارشناس شرکت تجارت دوخت برتر سبلان ادامه داد: در سالن پلیوربافی کارخانه ۶۰ دستگاه ماشین اشتول آلمانی کار می‌کند و حدود ۹۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که ۷۵ درصد آنها در بخش تولید و انبار مشغول بکارند سعی کرده نقشی در حل مشکل اشتغال در استان داشته باشد و بعد از تملیک کارخانه از ناحیه بانک، جذب نیرو داشته‌ایم اما هیچ همکاری را به بهانه تعدیل نیرو از کار بر کنار نکرده‌ایم.

وی افزود: شرکت، از واحد ایمنی و بهداشت نیز برخوردار است و در اتاق طراحی لباس، نمونه‌دوزی انجام می‌گیرد و پارچه‌ها با حداقل هدررفت برش داده می‌شود و در فروشگاهی که در ورودی شرکت ایجاد کرده‌ایم، انوع پیراهن، کاپشن، شلوار و البسه دیگر مردانه و زنانه و بچگانه با قیمتی بسیار مناسب و به اصطلاح قیمت درب کارخانه برای عموم مردم عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

اشتغالزایی یک‌هزار نفر در کارخانه تجارت دوخت برتر سبلان قابل تحسین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز که به همراه اصحاب خبر در این تور رسانه‌ای حضور داشت، اظهار کرد: این کارخانه، ظرفیت بزرگی برای استان و حتی شمال غرب کشور است که در ادواری، دچار فراز و نشیب مدیریتی شد. اما با توجه دولت سیزدهم و آیت‌الله شهید رئیسی به ثبات مدیریتی بازگشته و احیا شده است.

امیر رجبی اشتغالزایی نزدیک به یک‌هزار نفر در این کارخانه را قابل تحسین خواند و با اشاره به فعالیت هنرمندان متعدد طرح مد و لباس در استان اردبیل، بازدید آنها از شرکت دوخت برتر سبلان و تولیدات آن را با هدف همکاری در ارائه طرح و الگوهای مختلف لباس به بخش‌های طراحی و دوزندگی شرکت ضروری دانست.