حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: قوه قضائیه به عنوان ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف نظام مقدس غیرقابل انکار است.

وی گفت: اجرای مأموریت‌ها، رسالت و برنامه‌های ذاتی قوه قضائیه بر اساس قانون اساسی و بر اساس سند تحول قضائی، یعنی ریل اصلی حرکت قوه قضائیه تعیین شده است و چند سالی است که بر اساس سند تحول که سند تحول نیز در زمان آیت‌الله رئیسی تدبیر و تشکیل شد ابلاغ شده است.

این مقام مسئول افزود: درحال حاضر مبنای حرکت ما و عملکرد و تحول برنامه‌های کلان در سند تحول آمده است که در حقیقت همان وظایف اصلی یعنی محورهای اصلی وظایف قوه قضائیه است که در قانون اساسی فصل یازدهم و در اصل ۱۵۶ قانون اساسی آمده است.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد:یکی از موضوعاتی که طی سال گذشته ابرچالشی بوده و همچنان در صدر نگرانی‌های قوه قضائیه و مردم است اطاله دادرسی است که در این زمینه اقدامات خوبی در سند تحول پیش‌بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان درارتباط با پرونده‌های قدیمی و مسن در استان گفت: در سال ۱۴۰۱ متوجه شدیم که قدیمی‌ترین پرونده ما به سال ۷۳ برمی‌گردد، البته پرونده چندین جلد و پیچیدگی‌های زیادی داشته و جنبه‌های مختلف پیدا کرده است.

وی  در ادامه تصریح کرد:با همکاری دستگاه قضائی و شرکت آب منطقه‌ای استان، تاکنون ۶۸ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود رفع تصرف شده است.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: برای ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی در استان قانون حد نگار اجرا شده است که نیم درصد باقی مانده به دلیل مشترک بودن اراضی با استان‌های همجوار است.