به گزارش اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان؛ سرپرست مرکز دندانپزشکی تأمین‌اجتماعی ولی‌عصر(عج) اصفهان، امکانات و تجهیزات این دندانپزشکی را هم‌سطح با مراکز دندانپزشکی بخش‌های خصوصی دانست؛ به نحوی که یونیت‌ها و وسایل این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اقلام مصرفی از بهترین نوع موجود در بازار خریداری می‌شود و ماهانه حدود ۴۵۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند.
دکتر سیدمسعود غروی با دارا بودن ۲۵ سال سابقه فعالیت، بیش از چهار سال است که مسئولیت ریاست این مرکز را برعهده دارد. او با اشاره به گرانی تجهیزات دندانپزشکی در کشور و چالش احتمالی برای تأمین این تجهیزات، گفت: «در این زمینه با مسئله جدی مواجه نیستیم و با هماهنگی و همکاری مدیریت درمان، بودجه لازم برای خرید دستگاه‌ها و وسایل مورد نیاز در اختیار ما قرار داده می‌شود که جای تشکر دارد.
او تعداد نیروی انسانی شاغل در این دندانپزشکی را ۱۹ نفر برشمرد و افزود: با توجه به حجم مراجعه‌کننده‌ها، این تعداد نیروی انسانی کافی نیست و کمبود نیرو یکی از چالش‌های اصلی ما را تشکیل می‌دهد. به نحوی که ارائه مرخصی‌های استحقاقی و حتی استعلاجی، فشار کاری مضاعف سایر اعضا را در پی دارد. این درحالی است که برخی همکاران پس از سال‌ها فعالیت، اکنون به سن بازنشستگی رسیده‌اند و باید برای جایگزینی نیروها در اسرع وقت، چاره‌اندیشی شود.
سرپرست مرکز دندانپزشکی ولی‌عصر(عج) اصفهان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل کمبود نیروهای دندانپزشکی را می‌توان در پایین بودن تعرفه‌های خدمات مذکور در سازمان در مقایسه با سایر مراکز خصوصی و حتی خیریه‌ها دانست. با توجه به گرانی و تورم اقتصادی در جامعه، جذابیت فعالیت برای نیروهای جدید در تأمین‌اجتماعی با کاهش مواجه شده است
دکترغروی با اعلام اینکه ماهانه حدود ۴۵۰۰ بیمار در این مرکز پذیرش می‌شوند، ادامه داد: این میزان سالانه حدود ۵۰‌هزار بیمار را شامل می‌شود و به واسطه فعالیت دندانپزشکان مجرب که سالیان متمادی در این مرکز زحمت کشیده‌اند، بسیاری از مراجعه‌کننده‌ها از خدمات ما رضایت دارند. ارائه خدمات مطلوب، نکته‌ای است که به تأیید مسئولان سازمان نیز طی بازدید از مرکز رسیده است. علاوه بر مردم منطقه، ساکنان مناطق اطراف و سایر شهرها مانند شاهین‌شهر، برخوار، دولت‌آباد، خمینی‌شهر، اردستان، نائین، سمیرم و مسافران عبوری خدمات خود را از مرکز ما دریافت می‌کنند. مهم‌ترین خواسته بیمه‌شدگان افزایش خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی است.
او یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه دندانپزشکی را کمبود دندانپزشک دانست و گفت: عدم همخوانی مراکز ارائه‌دهنده خدمات دندانپزشکی نسبت به تعداد مراجعه‌کننده‌ها، از دیگر چالش‌های این حوزه به‌شمار می‌رود و شاهد آن هستیم که ارائه نوبت غیرحضوری از ابتدای ساعات صبح، به سرعت پر می‌شود.

سرپرست دندانپزشکی ولی‌عصر(عج) اصفهان، بهینه‌سازی و توسعه فضای فیزیکی دندانپزشکی را از برنامه‌های اصلی آینده این مرکز اعلام کرد و توضیح داد: «در یکی دو سال اخیر موفق شدیم تا ۴۰۰ متر‌مربع از زمین مجاور دندانپزشکی را به مجموعه اضافه کنیم و درصدد هستیم تا یک مرکز جامع دندانپزشکی احداث کنیم
گفتنی است مرکز دندانپزشکی تأمین‌اجتماعی ولی‌عصر(عج) یکی از مراکز مستقل دندانپزشکی تأمین‌اجتماعی به‌شمار می‌رود که در مساحتی به وسعت ۸۰۰ متر‌مربع در یک طبقه در شیفت صبح بیماران را پذیرش می‌کند. این مرکز مجهز به هفت یونیت دندانپزشکی و خدمات رادیولوژی فک و دهان بوده و تجهیزات و امکانات آن مانند دستگاه استریلیزاسیون از بهترین کیفیت موجود در بازار لوازم پزشکی خریداری شده است.
در این مرکز ۱۹ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، هفت نفر دندانپزشک هستند. بیمه‌شدگان برای اخذ نوبت از این دندانپزشکی می‌توانند از طریق روش‌های غیرحضوری نوبت‌دهی استفاده کنند و معمولاً ۹۰درصد نوبت‌ها به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.
ماهانه تقریباً ۴۳۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند که این میزان به‌طور میانگین سالانه حدود ۵۰‌هزار نفر را در بر می‌گیرد.
مرکز دندانپزشکی تأمین‌اجتماعی ولی‌عصر(عج) در شمال شرقی شهر اصفهان به نشانی خیابان ولی‌عصر، نرسیده به میدان احمدآباد، جنب شعبه (۳) تأمین‌اجتماعی واقع شده و امکان دسترسی آسان به آن با وسایل حمل‌ونقل عمومی وجود دارد