سید مهدی قائم مقامی با تأکید بر ضرورت توسعه بازار، بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی به منظور پایدارسازی این مشاغل و با توجه به بند ۱۲ مصوبات چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال گذشته، مبنی بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است امکان صدور حساب تجاری و دستگاه کارتخوان پایانه فروشگاه (pos) را برای دارندگان مجوز مشاغل خانگی فراهم نماید افزود: این امکان برای دارندگان مشاغل خانگی فعال فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار شده است تا سامانه تحت وب طراحی و فعال شود افزود، تا زمان سیستمی شدن و فعال شدن وب سرویس مربوطه در سامانه مشاغل خانگی و درگاه ملی کسب وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی، کلیه اطلاعات متقاضیان مشاغل خانگی مورد تأیید این اداره کل، بصورت فیزیکی به وزارتخانه مذکور ارسال و حساب مذکور صادر خواهد شد و دستگاه کارتخوان پایانه فروشگاه برای آنان ایجاد می‌شود.

وی از کلیه صاحبان مشاغل خانگی خواست تا جهت صدور حساب ویژه و دستگاه کارتخوان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.

امروزه مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کارهای خانگی به عنوان راه‌کاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان به حساب می‌آیند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بی‌شماری برای شاغلین آن‌ها می شود، که از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و بسیاری فواید دیگر اشاره کرد