محمدرضا صبری در نشست هم‌اندیشی متخصصان و مسئولان حوزه سلامت با محوریت ارائه راهکار جهت کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن بر سلامت محیط و جامعه گفت: طول عمر، افزایش احتمال سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی همچون سرطان ریه و آسم از جمله تاثیرات آلودگی هوا است.
معاون آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا سهم زیادی در ابتلاء به سرطان دارد، بیان داشت: ایران، چهارمین کشور سرطانی در دنیا است

آلودگی هوای اصفهان یکی از مشکلات مهم محیطی در این شهر است. این موضوع به عوامل مختلفی نظیر ترافیک شهری، صنایع، وسایل نقلیه غیرسنگین و … برمی‌گردد. از آنجا که اصفهان یکی از شهرهای پرجمعیت کشور است و دارای ترافیک سنگین است، این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی بر کیفیت هوای شهر داشته باشد.

با افزایش تعداد خودروها و وسایل نقلیه غیرسنگین، میزان آلاینده‌ها در هوا افزایش یافته و باعث کاهش کیفیت هوای شهر شده است. برخی از آلاینده‌های هوا در اصفهان شامل ذرات معلق، دی‌اکسید گوگرد، دی‌اکسید نیتروژن و … هستند که ممکن است بر سلامت افراد و محیط زیست تاثیر منفی داشته باشند.

برای کنترل و کاهش آلودگی هوای اصفهان، باید اقدامات جدی و ساماندهی شده‌ای انجام شود. این اقدامات ممکن است شامل تشویق استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از سوخت‌های تمیزتر در وسایل نقلیه، تعیین مناطق ترافیک محدود و … باشد. همچنین، آموزش و پذیرش فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی نقش مهمی در این زمینه دارد.

مدیرکل  مدیریت بحران استانداری  اصفهان با بیان اینکه در زمان آلودگی هوا نیز گاز بیش از ۳۰۰ کوره آجرپزی در استان اصفهان قطع شده است، گفت: برای واحد‌های آلاینده از جمله طلا، نقره، ریخته گری و کوره‌های آجر پزی مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان، پهنه‌ای در خارج از محدوده‌ی آماده شده است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص طرح جامع زیست محیطی ذوب آهن هم گفت:این طرح در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید.
وی ادامه داد: مقرر شد شرکت ذوب آهن اصفهان در مدت سه سال با اخذ تسهیلات از صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همه تجهیزات خود را استاندارد سازی کند.شیشه فروش افزود: در خصوص پالایشگاه اصفهان هم نشست‌هایی بین مسوولان این واحد با محیط زیست در حال برگزاری است تا مصوب شود چه برنامه‌هایی را می‌توانند اجرا کنند.