آرگن آبنوسیان راهنمای خبرنگار ان اصفهان اظهار داشت:
کلیسای بتلحم در محله جلفا اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر است که در دوران صفویه ساخته شده است. این کلیسا دارای بزرگترین گنبد در میان کلیساهای محله جلفا است که با ارتفاع ۲۷ متر، به عنوان یکی از نمادهای معماری شهر اصفهان شناخته می‌شود. گنبد این کلیسا از دو لایه ساخته شده است و در بالای آن یک صلیب بلند وجود دارد که به عنوان نشانه مذهبی مسیحیان به چشم می‌آید. همچنین، برخی از نقش‌های مذهبی در داخل کلیسا نیز حفظ شده‌اند که به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان مطرح هستند.

وی تصریح کرد:
کلیسای بتلحم یکی از معروف‌ترین کلیساهای اصفهان است که در محله وانک واقع شده است. این کلیسا به دستور شاه عباس دوم در سال ۱۶۲۸میلادی ساخته شده و به نام بتلحم (بیت‌الحم) یعنی خانه‌ی پنجره‌ای معروف است. این کلیسا به دستور شاه عباس دوم ساخته شده و در زمان حکومت صفویان به عنوان کلیسای جامع منطقه خدمات دینی ارائه میداد. این کلیسا با طراحی زیبا، آثار هنر مذهبی و فضای مذهبی خود، جذابیت بسیار زیاد برای گردشگران دارد.
پلان کلیسای بیت‌اللحم از نوع تالارهای گنبددار مستطیل شکل است که در جهت شرقی-غربی قرار دارد و دارای گنبدی دوجداره با هشت نورگیر در قسمت پایین گنبد است. بنا هیچ‌گونه تزیین خارجی ندارد و ارتفاع آن از سطح زمین ۲۵ و قطر آن ۱۱ متر است. گنبد با چهار قوس به چهار ستون بزرگ متصل به دیوارهای شمالی و جنوبی بنا تکیه کرده است. در سمت غربی کلیسا و در قسمت جلوی ورودی اصلی، ایوانی دو طبقه قرار دارد و در بالای آن ناقوس خانه کلیسا واقع شده است. قدمت ناقوس خانه به سال ۱۸۹۷ بازمی‌گردد. مصالح به کار رفته در ساختمان کلیسای بیت‌اللحم، شامل خشت و آجر می‌شود. دیوارهای داخلی کلیسا با گچ پوشانده شده‌اند و روی تمامی آن‌ها نقاشی‌هایی با موضوعاتی برگرفته از کتاب مقدس نقش بسته است. قسمت پایین دیوارها نیز با کاشی‌های لعابدار به رنگ‌های نیلی و آبی تزیین شده است.