در آیینی با حضور مباشری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، دکتر ابوترابی نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان شهرستان، مسئولان گلدشت و مردم شهر گلدشت و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از سه جلد کتاب با موضوعات شهر گلدشت رونمایی شد.
در این آیین که برای اولین بار در محل خانه فرهنگ و هنر گلدشت و قبل از مرمت این‌خانه تاریخی نیز برگزار می شد ابتدا شهردار گلدشت در سخنانی به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهارداشت: امیدوارم با سیاست گذاری ها و اقداماتی که مدیریت شهری برنامه‌ریزی کرده بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین مردم بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بالاتر ببریم.
در پایان این مراسم از سه عنوان کتاب شعر کودکان با نام‌های «گلدشت مثل بهشته» ، «گلدشت سرافراز » و «گلدشت سربلند » که با همکاری روابط عمومی شهرداری گلدشت تهیه شده است رونمایی شد.
اشعار این کتابها توسط مصطفی صادقی پور یکی از معلمان آزاده شهر گلدشت سروده شده و کار تصویر سازی آن‌ها را مهسا ولی زاده بعهده داشته که توسط انتشارات مهر زهرا «س» نجف آباد منتشر شده است.
در این آیین همچنین بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از نویسندگان و کتابداران کتابخانه های گلدشت تجلیل شد.

مهندس محمد مهدی فردوسی افزود: از همان ابتدای فعالیت در دوره جدید مدیریت شهری همواره سعی و تلاش تیم جدید بر ارتقای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار امور عمرانی شهر بوده و در این راستا تمام سعی و توان خود را به کار گرفته ایم.
او اضافه کرد: حفظ هویت و تاریخ و فرهنگ گذشتگان نیز در برنامه‌های مدیریت شهری بوده و با این اوضاع نامناسب اقتصادی این خانه تاریخی را با نظر مساعد اعضای شورای شهر خریداری کردیم و از این پس بعنوان خانه فرهنگ و هنر گلدشت محلی برای انجام امور فرهنگی هنری شهر محسوب می‌شود.
شهردار گلدشت گفت: خانه فرهنگ و هنر گلدشت با زیربنای حدود ۶۰۰ مترمربع که قدمت آن به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد دارای ۹ اتاق است که کار مرمت و بازسازی آن نیز بزودی آغاز خواهد شد.
امام جمعه شهر گلدشت نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام گفت: دین اسلام خیلی به کتاب اهمیت داده است و امامان معصوم نیز تأکید زیادی بر کتاب و کتابخوانی داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ترکی افزود: در اهمیت کتاب و قلم همین بس که خداوند در قرآن کریم سوره ای را به نام قلم اختصاص داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر گلدشت که دیگر سخنران این مراسم رونمایی بود با اشاره به توجه مدیریت شهری در همه زمینه ها گفت: از ابتدای دوره جدید به مردم قول دادیم به همه ابعاد پیشرفت و توسعه شهری توجه کنیم و خوشبختانه شهردار و تیم جدید شهرداری نیز دیدگاه بسیار خوبی در همه ابعاد دارند و توانستیم برخی پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.
محمد تقی فارغ افزود: با اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات فرهنگی اجتماعی ممکن است انتقاداتی نیز به نحوه انجام کار باشد و طبیعی است در نتیجه تلاش می‌کنیم بتوانیم کمبودها را به حداقل برسانیم و جا دارد از همه اعضای تیم مدیریت شهری گلدشت قدردانی کنم و با وفاق و همدلی خوبی که بین مجموعه های فرهنگی شهر وجود دارد امیدوارم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر برنامه‌های پیش بینی شده باشیم.
مصطفی صادقی پور شاعر و نویسنده این کتابها در جملاتی گفت: همان جلسه اول که قرار شد کتابها را بنویسم به آقای شهردار گفتم شاید نشود در یک کتاب همه موضوعات و مسائل گلدشت را نوشت یا پیرامون آن‌ها شعر سرود.
او افزود: تصمیم گرفتم در ۵ موضوع شامل گذشته گلدشت، نقش گلدشت در انقلاب، گلدشت در دفاع مقدس، شهدای گلدشت و وضعیت و امکانات فعلی گلدشت شعر بگویم.
این شاعر گلدشتی با اشاره به اینکه کار شعر بویژه شعر کودکان سخت تر از بقیه سنین است، تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز برای چاپ کتاب بعدی درباره گذشتگان و پیشینه تاریخی شهر جمع آوری شده و امیدوارم بتوانیم با حمایت مدیران شهری هر چه زودتر این کار را به سرانجام برسانیم.
او ضمن قدردانی از مدیریت شهری گلدشت اظهارداشت: خوشبختانه در این دوره توجه به مسائل فرهنگی خیلی بیشتر از قبل شده لذا جا دارد از شهردار محترم، معاون و مدیران شهری تشکر کنم.
نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: انشاالله با برنامه‌ریزی صحیح از سوی متولیان امر فرهنگ کتابخوانی بیشتر از قبل شود.
ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تملک این خانه تاریخی توسط شهرداری افزود: از شهردار گلدشت تشکر می کنم بخاطر دیدگاه بسیار خوبی که در میراث داری فرهنگ گذشتگان از خود نشان داده و تلاش می کند و در نجف آباد هم تلاش خوبی در زمینه خرید خانه های تاریخی و تبدیل آنها به موزه و فرهنگسرا داشتندکه جای قدردانی دارد.