روزگار پرس / مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه تعداد ۲۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی مختلف در استان اردبیل صادر شده است، گفت: ۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز از ابتدای سال جاری تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اعلام کرد: امسال ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل صادر و یا تمدید شده است.
حسنعلی حسین پور به مناسبت هفته استاندارد با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر و تمدید شده است، اظهار کرد: ازین تعداد ۲۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی مختلف در استان اردبیل صادر و ۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز تمدید شده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: این پروانه‌ها در زمینه فرآورده‌های تولیدی مصالح ساختمانی، معدنی، غذایی و کشاورزی، مکانیک، فلزشناسی، بسته‌بندی، سلولزی و شیمیایی صادر شده است.

وی با اشاره زمان اعتبار تاریخ مندرج در پروانه‌های استاندارد گفت: این اعتبار سه ساله بوده و مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد ثبت شده در روی کالاها به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع دهند.

حسین پور اذعان کرد: از تمامی واحدهای تولیدی، فروشندگان، اصناف و بازاریان درخواست می‌شود از فروش کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند و همکاری لازم را با بازرسان اداره کل استاندارد استان و شرکت‌های تایید صلاحیت شده داشته باشند.