2024/07/16 | ۱۴۰۳/۰۴/۲۶ | 17:54
اخبار ویژه
تبلیغات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبرداد:

جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد و تعالی

جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد و تعالی

آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از فعالین برتر جمعیت هلال احمر استان اردبیل همزمان با سراسر کشور به مناسبت صد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر با حضور ۱۰۱ هزار نفری خانواده هلال احمر برگزار شد. به گزارش روزگار پرس، آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از بازنشستگان، همکاران، امدادگران، داوطلبان و جوانان […]

آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از فعالین برتر جمعیت هلال احمر استان اردبیل همزمان با سراسر کشور به مناسبت صد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر با حضور ۱۰۱ هزار نفری خانواده هلال احمر برگزار شد.

به گزارش روزگار پرس، آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از بازنشستگان، همکاران، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل ۱۸ اردیبهشت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار شد.
حمید قویدل این مراسم را با پیام دکتر کولیوند به‌مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هفته هلال‌ احمر شروع کرد و گفت: خانواده بزرگ این جمعیت، سربازان ملت ایران هستند و توانایی و وقت خویش را سخاوتمندانه صرف نیازمندان و حادثه‌دیدگان و در یک کلام؛ مردم می‌کنند.
اعضای جمعیت هلال‌احمر با پایبندی به اهداف خود، تسکین‌بخش دردهای سانحه‌دیدگان و نیازمندان هستند و از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هیچ‌گونه تبعیض میان آن ها حمایت می‌کنند و در این رسالت خطیر برای برقراری صلح پایدار میان ملت‌ها و تامین احترام انسان‌ها می‌کوشند.

به گفته وی وفور ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر، نه تنها برای خادمان مردم در این نهاد، زحمت نیست بلکه نزول رحمت بر تار و پود آنهاست و در این مسیرِ سخت، خانواده جمعیت هلال‌احمر، سربازان ملت ایران و تابع امر مردم در هر گوشه از خاک وطن هستند.
در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اقدامات اخیر این جمعیت در حوزه های مختلف اظهار کرد: در سالی که گذشت جمعیت هلال احمر استان اردبیل در پیشبرد اهدف خود اقدامات خوبی انجام داده که به رشد حداکثری در بیشتر حوزه ها منجر شده است. به طوری که توسعه منابع انسانی و تجهیزات، افزایش ۳ برابری اعتبارات عمرانی و تملک دارایی بخشی از این اقدامات بوده که نسبت به سال های اخیر بی نظیر بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات این جمعیت در بحث های امدادی نیز اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اعزام تیم جستجو و نجات استان به زلزله کشور ترکیه خدمات ارزنده ای از خود به جای گذاشته است. به طوری که در این حادثه ۵ تیم عملیاتی متشکل از ۱۶ نفر در کنار ۹ نفر از اعضای تیم بهداشت و درمان اضطراری حضور داشتند و این خدمات مورد تقدیر مسئولین رده بالای این کشور قرار گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اقدامات این معاونت را در زلزله خوی یادآور شد و افزود: در زلزله خوی نیز تیم امداد و نجات استان با ۲۷ تیم و متشکل از ۷۱ نفر و با تمام تجهزات امدادی و خودرویی به عنوان اولین استان در این منطقه حضور پررنگی داشتند که این مورد نیز جای تقدیر و قدردانی از خدمات این بزرگ مردان را دارد.
قویدل در ادامه به سیل اخیر در شهرستان گرمی و بیله سوار نیز اشاره کرد و گفت: انجام عملیات های امداد و نجات در این شهرستان ها منجر به یاری رساندن به ۳۶۸ نفر حادثه دیده، امدادرسانی به ۸۲ خانوار، اسکان اضطراری ۱۶۱ نفر با حضور ۱۸ تیم و ۶۰ نفر از امدادگران انجام و منجر به تخلیه ۱۶ باب منزل مسکونی نیز شدند.

وی در ادامه خدمات نوروزی در سال ۱۴۰۲ را یادآور شد و گفت: در این ایام امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ۴۳ مورد حادثه مداخله و به ۹۶ نفر از مصدومین امداد رسانی کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل برگزاری طرح زمستانه ۱۴۰۱ را نیز یادآور شد و گفت: برگزاری طرح بازآموزی امداد و نجات نوروزی برای ۳۵۰ نفر و اجرای ۳۷ دوره تخصصی برای ۱۱۱۰ نفر از جمله این اقدامات می باشد.
وی همچنین با اشاره به حوزه جوانان نیز اظهار کرد: در این بخش نیز ۲۳۰ کانون در قالب کانون‌های جوانان، دانشجویی، طلاب ، غنچه‌های هلال و طرح همتا فعالیت می‌کنند و تاکنون ۱۳ هزار و ۵۱۶ نفر در سامانه هلال احمر استان ثبت‌ نام کرده‌اند.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل سال گذشته امورات مربوط به ۲۲ نفر از نجاتگران استان که به درجه ایثار رسیده بودند، انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هلال رحمت (برپایی سفره افطاری) در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: اهالی خیر استان سال گذشته ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و حدود ۴۰ میلیارد ریال به صورت غیرنقدی به طرح‌های انسان‌دوستانه هلال احمر کمک کردند.
به گفته وی در سال ۱۴۰۱ هلال احمر اردبیل ۲۲ کاروان سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان اعزام و پزشکان عمومی و متخصص داوطلب این جمعیت به روستاییان و نیازمندان خدمات پزشکی و درمانی ارائه کردند.

وی به فعال بودن خانه‌های هلال در اغلب روستاهای استان، رشد بیش از ۶۰ درصدی دوره‌های آموزشی، تجهیز شدن پایگاه‌های بین جاده ای استان، توسعه برنامه‌های فرهنگی، حمایتی و خیرخواهانه، توسعه برنامه‌های حوزه جوانان، فعال بودن دو داروخانه در شهرستان‌های اردبیل و خلخال را از دیگر خدمات این جمعیت در استان اعلام کرد که در تمامی‌بخش ها شاهد رشد حداکثری هستیم.

معاون استاندار اردبیل:
*همراهی و همدلی با جمعیت هلال احمر در برنامه های استانداری قرار می گیرد

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اینکه همراهی و همدلی با جمعیت هلال احمر در برنامه های استانداری قرار می گیرد، گفت: به عنوان یک داوطلب هلال احمری و یک مسئول تلاش می کنم در کنار این مجموعه ارزشمند در راستای تسکین آلام بشری و تقویت این مجوعه ارزشمند قدم بردارم.

کاظم دبیر ۱۸ اردیبهشت در مراسم آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل با تبریک هفته هلال احمر اظهار کرد: حس نوعدوستی جمعیت هلال احمر استان اردبیل و تلاش های بی وقفه آن ها در زلزله ترکیه باعث دریافت نشان افتخار از طرف رئیس جمهور ترکیه شد. به طوری که این مسئله جای تقدیر و قدردانی از زحمتکشان این عرصه را دارد.
وی اضافه کرد: خدمت در سازمانی مانند جمعیت هلال احمر سرتاپا افتخار است چرا که نام نیک این جمعیت در دل های مردم جای دارد و زحمات آن ها تسکین آلام بشری را به همراه دارد.
این مسئول با اذعان به اینکه خود را یک داوطلب هلال احمری می داند، خاطرنشان کرد: ما نیز در استان تلاش می کنیم در راستای تقویت این مجموعه ارزشمند از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و در کنار این تلاشگران به تسکین آلام بشری کمک کنیم.

در ادامه حجت الاسلام فاطمی نیا اظهار کرد: نخستین هدف جمعیت هلال احمر تسکین بخشیدن به آلام بشری در هنگام قهر طبیعت و حوادثی که به دست انسان ایجاد می شود، است. این در حالی است که سفید و سرخ پوشان این جمعیت فارغ از اهداف خود نه تنها در حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، قحطی، خشکسالی و … بلکه در سفرهای نوروزی و ابعاد دیگر زندگی مردم نیز حضوری پررنگ دارند.
به گفته وی جمعیت هلال احمر حلقه اتصال میان مردم و افراد نیازمند در جامعه نیز می باشد در همین راستا در تلاش هستیم تا با جذب افراد خیر در حوزه های مختلف نقش یاریگری و دستگیری در جامعه ایفا کنیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: خدمت رسانی جمعیت هلال احمر عموما به قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه می باشد و یکی از اولویت های مهم ما در انجام این امور اخلاق مداری و رابطه حسنه با مردم و دیگر دستگاهای اجرایی است.
فاطمی نیا ادامه داد: تلاش می کنیم با دقت نظر و رعایت این مهم نسبت به مخاطبین و بهره وران، طرح ها، پروژه ها و فعالیت های بشردوستانه جمعیت هلال رفتار کنیم و در ارائه خدمات به مردم از لحاظ کیفی و کمی شاهد رشد، شکوفایی و اثر بخشی بهتری در جامعه باشیم.