مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در نشست خبری با اشاره به اهتمام دولت چهاردهم نسبت به نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی گفت: ساخت هفت هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم قم، ۹۰ پروژه با ظرفیت ۹۵۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۰۸ هزار مترمربع است.
احمدرضا اجتهادی که امروز درنشست رسانهای اداره کل نوسازی مدارس استان قم در محل هنرستان در دست افتتاح امیرالمؤمنین علیهالسلام در منطقه پردیسان قم سخن میگفت با گرامیداشت هفته دولت و اهدای درود و سلام به روح شهدای دولت بهویژه شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی اظهار کرد: خوشبختانه دولت چهاردهم و بهویژه شخص رئیس محترم جمهور با ایجاد و پیگیری نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، عملاً نشان دادهاند که در موضوع مدرسهسازی سرآمد هستند.
وی اضافه کرد: این نهضت ملی از آذرماه سال ۱۴۰۳ آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ جلسه حضوری و مجازی با پیگیری شخص رئیس محترم جمهور و در سطوح مختلف ملی در این باره تشکیل شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: در این نهضت ملی، ساخت و تحویل هفت هزار و ۳۰۰ مدرسه در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم استان قم از این تعداد، ۹۰ پروژه با ظرفیت ۹۵۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۰۸ هزار مترمربع است.
اجتهادی با تقدیر ویژه از همه خیرین مدرسهساز خاطرنشان کرد: با همه تلاشها و کوششهایی که در سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل این سازمان در همه استانها شده، میشود و خواهد شد؛ اما باید اذعان کرد که بیش از نیمی از فضاهای آموزشی در کل کشور به همت خیرین والامقام احداث شده که ازاینجهت باید دست آنان را بوسید.
وی همچنین آماری از پروژههای آموزشی و تربیتی در دست افتتاح در استان قم ارائه کرد و گفت: ۴۰۰ کلاس درس نیز در استان در مرحله طراحی و کلنگزنی قرار دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم همچنین گریزی به طرح شهید عجمیان زد و عنوان کرد: خوشبختانه در کنار عرصه مدرسهسازی و با کمک مردم و گروههای جهادی، طرحهایی مانند طرح شهید عجمیان باهدف بهسازی و شادابسازی مدارس در دست اقدام است که باید از همه دستاندرکاران این طرحها تقدیر و تشکر کرد.
اجتهادی سپس بهضرورت مطالبهگری خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره موضوعات اولویتدار پرداخت و تصریح کرد: یکی از اولویتهای نظام آموزشی، ایجاد درآمد پایدار برای مدارس است تا مدیران و کادر مدارس بتوانند با فراغبال، به مسائل آموزشی و تربیتی مدرسه خود بپردازند.
وی در این باره افزود: امروز بر اساس قانون، هر مدرسه میتواند ۱۰۰ متر فضای تجاری اختصاصی داشته باشد و با درآمد حاصل از آن، چالشهای مدرسه را حلوفصل کند.
مدیرکل نوسازی مدارس همچنین از اصحاب رسانه استان خواست تا در موضوعات مهم دیگری مانند مولدسازی فضاهای آموزشی و همچنین نگهداری فضاهای آموزشی تحویل شده به آموزشوپرورش، مطالبه داشته باشند.
همچنین در این نشست، عضو جدید هیئتمدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور در سخنانی، اصحاب رسانه را همیاران خیرین مدرسهساز دانست و با خطاب قراردادن آنها گفت: شما هستید که انتظارات مردم را به گوش مسئولان میرسانید و مطالبهگری میکنید.
ابوالفضل هندویان سپس تصریح کرد: نتایج و برکات همه این تلاشها و کوششها در عرصه مقدس مدرسهسازی به فرزندان خود ما بهعنوان آیندهسازان این کشور برمیگردد.
وی با اشاره بهضرورت تغییر ساختار در آموزشوپرورش اذعان کرد: ساختار آموزشوپرورش نیازمند درمان است که امیدواریم مسئولان امر، توجه لازم را به این مهم داشته باشند.فارس


دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.