مدیرکل استاندارد گلستان از ارجاع بیش از ۱۰ فقره پرونده عیارسنجی طلا به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد گلستان  خبر داد و افزود: در استان گلستان ۲۲ کارگاه طلاسازی فعال است و سالانه دو بار از این کارگاه‌ها برای سنجش عیار طلاها آزمون به عمل می‌آید.

سید مهدی حسینی، در جمع خبرنگاران گفت: در استان گلستان ۲۲ کارگاه طلاسازی فعال است و سالانه دو بار از این کارگاه‌ها برای سنجش عیار طلاها آزمون به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا سال آینده آزمایشگاه عیارسنجی طلا را در گلستان راه‌اندازی کنیم و استان گلستان به‌جای گیرنده خدمات از دیگر استان‌ها، ارسال‌کننده خدمات به حدود ۱۰ استان کشور شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ دستگاه باسکول در استان گلستان وجود دارد و سالانه تعداد ۴۶۰ نظارت و بازدید از این باسکول‌ها به‌صورت تکلیفی از سازمان ملی استاندارد اعلام می‌شود که بیش از ۱۰۰ درصد برنامه‌های اعلام شده، توسط استاندارد گلستان انجام می‌شود.مدیرکل استاندارد گلستان ابراز کرد: در سال‌های گذشته، اعتبار نتایج آزمون و آزمایشگاه‌های استاندارد کشور، بین‌المللی بود که با رایزنی‌های انجام شده آزمایشگاه و نتایج آزمون سازمان ملی استاندارد هم‌تراز با ۱۶۰ کشور جهان تأیید شد و اعتبار دارد که در صادرات کالاهای تولیدی کشور نقش بسزایی دارد.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع رسمی صدور پروانه حلال برای مواد غذایی است و در سه سال گذشته، با رشد ۲۰ برابری در گلستان در این حوزه مواجه بودیم و تعداد صدور پروانه‌های حلال از چهار مورد به بیش از ۸۰ مورد افزایش پیدا کرده است‌.
حسینی افزود: صدور پروانه حلال در حضور واحدهای تولیدی به اقتصاد بین‌الملل و توسعه اقتصادی منطقه تأثیر مستقیم دارد.وی ادامه داد: در استان گلستان بیش از ۱۰ هزار دستگاه آسانسور فعال است و سالانه تنها حدود یک هزار ۵۰۰ تأییدیه ایمنی برای این آسانسورها صادر می‌شود که ۸۰ درصد این تأییدیه‌ها، تأییدیه ایمنی اولیه بوده و متأسفانه مالکان سالانه برای تأیید ایمنی ادواری آسانسور خود مراجعه نمی‌کنند.

مدیرکل استاندارد گلستان  در پایان گفت: در سال گذشته، قانون حذف”رواداری” در اندازه کالاهای تولیدی تصویب شد و در این راستا، تعداد ۷۰ هزار آزمون کمیت و خالص فروشی از محصولات واحدهای تولیدی در گلستان انجام شده است