شرکت نفت سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن پایه و فرآورده های حوزه روانکار در ایران و خاورمیانه است که نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی روغن‌موتور و دیگر محصولات صنعت روانکار دارد.

بررسی آمار کدال نشان می‌دهد که مجموع فروش داخلی و فروش صادراتی شرکت نفت سپاهان در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداماه ۴ هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان انواع محصولات تولیدی شرکت نفت سپاهان در بازار داخلی به فروش رسیده که این رقم نسبت به فروش ۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومانی پنج‌ماهه نخست سال گذشته، رشدی ۲۰درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت، فروش صادراتی محصولات تولیدی نفت سپاهان بیش از ۵ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به فروش ۴ هزار و ۶۵۲ هزار تومانی محصولات این شرکت در پنج‌ماهه نخست سال گذشته، رشدی ۱۸ درصدی داشته است.

در بین تمامی محصولات تولیدی شرکت نفت سپاهان ، بیشترین میزان رشد تولید را در روغن موتور دیزلی، روغن پایه، روغن‌های فرآیندی و پارافین شاهد هستیم.

همچنین در بین محصولات صادراتی این شرکت، صادرات روغن‌های صنعتی رشد چشم‌گیری داشته و با رشد ۵۴درصدی در تناژ فروش و رشد ۱۱۸درصدی در درآمد حاصل از صادرات این محصول مواجه بوده است.