2024/09/27 | ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ | 08:46
اخبار ویژه
تبلیغات

همزمان با هفته دولت انجام گرفت؛

فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای اردبیل در موزه شهدای اردبیل به بهره‌برداری رسید

فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای اردبیل در موزه شهدای اردبیل به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دولت فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای اردبیل در موزه شهدای اردبیل به بهره‌برداری رسید. روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز  | شهریار سرداری  اظهار داشت: اسفندماه شاهد انعقاد قراداد اجرای این پروژه با شهردار اردبیل بودیم و از اردیبهشت ماه عملیات اجرایی توسعه فیبر نوری در […]

همزمان با هفته دولت فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای اردبیل در موزه شهدای اردبیل به بهره‌برداری رسید.

روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز  | شهریار سرداری  اظهار داشت: اسفندماه شاهد انعقاد قراداد اجرای این پروژه با شهردار اردبیل بودیم و از اردیبهشت ماه عملیات اجرایی توسعه فیبر نوری در شهر اردبیل آغاز شد.
وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰ کیلومتر حفاری، ۱۹۰ کیلومتر میکروداگت‌گذاری و ۱۳۵ کیلومتر شوتیگ فیبر انجام شده و با سرعت روند اجرایی را با تلاش و کوشش مبین نت شاهد هستیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، گفت: همزمان با هفته دولت فاز اول فیبر نوری استان با ظرفیت پوشش ۴۰ هزار خانوار به بهره‌برداری رسید و هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه معرفی شده، ثبت‌نام خود را انجام داده و شرکت مبین نت موظف است تا یک ماه آینده مراحل فیبرگذاری و اتصال اینترنت پرسرعت را برای هموطنان تا یک مگابایت فراهم کند.
وی افزود: در شهرستان نیر این پروژه در سال گذشته تکمیل شده و در سایر شهرستان‌ها نیز با همکاری شهرداری و مبین نت کار حفاری و بسترسازی فیبر نوری آغاز شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده در همه شهرهای استان اردبیل حتی دورترین مناطق این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

سرداری در ادامه خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از این مزیت و تکنولوژی مردم اینترنت پرسرعت را با کیفیت مطلوب و بدون قطعی دریافت خواهند کرد و استان اردبیل به استان سبز ارتباطات ارتقا خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در همه شهرهای استان امکان ارائه خدمات با اینترنت پرسرعت با زیرساخت فیبر نوری فراهم می‌آید که امیدواریم علاوه بر شهر اردبیل که تا پایان امسال عملیات حفاری و اجرایی آن به سرانجام می‌رسد، در سایر شهرها نیز به سرعت شاهد توسعه فیبر نوری و ارائه خدمات ارتباطی مؤثر و با کیفیت باشیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری سایر دستگاه‌‌ها و نهادها بتوانیم شرایط مناسبی را برای هموطنان در بهره‌مندی از این خدمات مهیا کنیم که در فاز اول ۴۰ هزار خانوار و صاحبان کسب و کار از این بستر استفاده خواهند کرد که امروز به نام شهدا در موزه شهدا این پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم.
سرداری یادآور شد: سعی ما بر این است تا با تعامل و همکاری شورا، شهرداری و سایر مجموعه‌ها عملیات حفاری را تا شروع فصل کاری سرعت بیشتری بدهیم تا هموطنان بتوانند از اینترنت پرسرعت با نسل چهارم و تا سقف یک‌هزار مگابایت سرعت اینترنت استفاده کرده و فعالیت‌های خود را انجام دهند.