مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از افتتاح ۳۸ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت  خبر داد.

درویشعلی حسن‌زاده  در قرارگاه خبری شهید همدانی گفت:  از هفته دولت پارسال تاکنون ۱۳۷ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

حسن زاده در ادامه گفت: حجم سرمایه‌گذاری در این جواز تاسیس‌ها، ۷۶ هزار میلیارد تومان با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۸۹۶۰ نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون اشتغال ۶ هزار و ۸۶ نفر در سامانه رصد ثبت شده است افزود:  در یک سال گذشته ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۲۷۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به چرخه تولید برگشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه به حجم صادرات  انجام شده از گمرکات گلستان اشاره کرد و افزود: حجم صادرات از گمرکات استان گلستان در یک سال گذشته ۳۴۷ میلیون دلار بود ، این شاخص از هفته دولت پارسال تاکنون، با رشد ۴۱ درصد همراه بوده، همچینن از لحاظ وزنی با ۵۳۹ هزار تن صادرات به رشد ۲۹ درصدی رسیده است.

حسن زاده در پایان گفت:  در یک سال گذشته ۳۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۸۱ مصوبه برگزار شد که حدود ۱۴۰ مصوبه اجرایی شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.