ساخت و سازهای بی‌رویه و افزایش جمعیت در شهرهای تابعه ، گسترش شهرک های صنفی و صنعتی ، وجود پر شمار چاه های غیر مجاز آب و نیز انشعابات غیرمجاز در مسیر روستاها بخش عمده ای از مشکلات فرایند تامین آب شرب مردم ری میباشد .

به گزارش پایگاه خبری روزگار پرس از ری ، حسن حقیقی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود : منطقه جنوب تهران همانند سراسر کشور در سال چهارم کاهش بارندگی قرار دارد که اثر آن ملموس تر از قبل نمایان شده به طوری که برای نمونه از قدیم منطقه فشافویه به دشت طلایی معروف بوده ولی در حال حاضر به جغرافیایی کم آب تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود : ساخت و سازهای بی‌رویه نیز در سالهای اخیر این شهرستان به شدت رشد پیدا کرده و شرایط تامین آب شرب در جنوب تهران را برای ما سخت تر کرده است.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران خاطر نشان کرد : گسترش شهرک های صنفی و صنعتی در ری و کشاورزی های که با آب غیرمجاز انجام میشود و نیز شمار زیادی چاه آب غیرمجاز که این موضوع به شدت به سفره های زیرزمینی آسیب زده است تا جایی که منابع زیرزمینی آب شهرستان ری رو به نابودی رفته است .

حسن حقیقی در ادامه اعلام کرد : از عمده ترین مشکلات ما فرسودگی شبکه آبرسانی و غیر اصولی برخی روستاهای ری هست که به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و ارائه خدمات مناسب‌تر به ساکنین آنها ، بازسازی شبکه آبرسانی فعلی با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران گفت : جنوب تهران به ویژه ری قابلیت گسترش جمعیت و به دنبال آن تامین آب بیشتر را ندارد و در حال حاضر در برخی نقاط مجبوریم شبانه فشار را کاهش داده تا تعادل بین مشترکین ایجاد شود چرا که آبفای منطقه شش تهران خود به تنهایی چهار برابر شهری مثل همدان مشترک دارد.

وی در مورد انشعابات کارواش ها در سطح شهرستان ری نیز گفت : تمامی کارواش ها به صورت مستمر نظارت میشوند و حق استفاده از آب شرب ندارند ، اگر کارواشی هم از چاه غیرمجازی استفاده کند ، حتما برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت و همچنین مدیریت شهری برای آبیاری فضای سبز معمولاً از چاه‌های غیر قابل شرب و آب خام استفاده میکند .

بر اساس این گزارش ، شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران به جمعیت بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که در محدوده مناطق ۱۵،۱۶،۱۷،۱۹،۲۰ شهرداری تهران و شهرهای قیامدشت ، باقرشهر ، کهریزک ، حسن آباد فشافویه و ۷۲ روستای جنوب تهران ساکن هستند خدمات ارائه میدهد.م.قنبری