آخرین وضعیت مدارس شهرستان مراوه‌تپه در نشست فرماندار شهرستان مراوه‌تپه با مدیر کل نوسازی مدارس استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع آنها تاکید شد.

به گزارش  امان محمد باشقره، فرماندار شهرستان مراوه‌تپه، به همراه محمدرضا حاجیلی دوجی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان، با وحید فراهی، مدیر کل نوسازی مدارس استان گلستان، نشست مشترکی برگزار کردند. در این نشست، آخرین وضعیت مدارس و پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان مراوه‌تپه مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، افتتاح هنرستان زنده یاد عبدالصمد، این هنرستان که به یاد عبدالصمد، یکی از افراد برجسته و موثر در حوزه آموزش و پرورش، نام‌گذاری شده است مورد بررسی قرار گرفت، این مدرسه آماده بهره‌برداری است و به زودی افتتاح خواهد شد.

افتتاح مدارس قازانقایه، کنت بری، قوشه سو، کمرلی، شارلوق، گلچشمه، از دیگر موارد مورد بخث بود؛ این مدارس در مناطق مختلف شهرستان مراوه‌تپه واقع شده‌اند و آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند. افتتاح این مدارس نقشی مهم در ارتقاء سطح آموزشی شهرستان خواهد داشت.

 آسفالت محوطه مدارس لهندر و شارلوق گوگلان، برای بهبود زیرساخت‌های مدارس، آسفالت محوطه این دو مدرسه در دستور کار قرار گرفته است که به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

کلنگ‌زنی دبیرستان شبانه‌روزی پسرانه گلیداغ، این دبیرستان به صورت شبانه‌روزی طراحی شده است تا امکانات بهتری برای دانش‌آموزان فراهم شود و کلنگ‌زنی آن به زودی انجام خواهد شد.

 کلنگ‌زنی خوابگاه هنرستان دخترانه عشایری در هفته دولت نیز از جمله موارد مورد بحث جلسه یاد شده بود؛ این خوابگاه برای هنرستان دخترانه عشایری ساخته خواهد شد تا دختران دانش‌آموز از امکانات بهتری برخوردار شوند. کلنگ‌زنی این پروژه در هفته دولت صورت خواهد گرفت.

 در این دیدار، وحید فراهی، مدیر کل نوسازی مدارس استان گلستان، بر تسریع در تکمیل پروژه‌های فوق تأکید کرد و قول مساعد داد تا با تمام توان و امکانات موجود، پروژه‌ها را به سرانجام برسانند. این تعهد باعث شد تا امیدواری بیشتری برای بهبود وضعیت آموزشی در شهرستان مراوه‌تپه به وجود آید و نشان‌دهنده اهتمام جدی مسئولین به پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این منطقه است.