چندین طرح عمرانی خدماتی شهرداری باقرشهر با اعتباری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال در سفر یک روزه استاندار تهران به جنوب پایتخت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روزگار پرس از ری ‘ روز دوشنبه هشتم مردادماه آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری باقرشهر با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران ، مهدی باب‌الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری ، مرتضی همتی شهردار باقرشهر و جمعی از مسئولین شهرستانی و با همراهی اصحاب رسانه جنوب تهران برگزار شد.

▫️اجرای ️پروژه بهسازی خیابان شهر سنگ شامل اقداماتی از قبیل خشکه چینی پیاده رو ، روکش آسفالت ، جدول گذاری ، احداث فضای سبز و تامین روشنایی از طرح های عمرانی شاخص شهرداری باقرشهر بود که در طول ۱۲۰۰ متر و عرض ۲۵ متر با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال در دستور کار مدیریت شهری باقرشهر قرار گرفته بود که توسط استاندار تهران به بهره برداری رسید .

این طرح با اجرای ۶۸۰۰ متر مربع کفپوش بتنی ، ۱۸ هزار متر مربع آسفالت ، ۷۲۰۰ متر خط کشی ترافیکی ، ۴۸۰۰ متر جدول گذاری ، ۲۴۰۰ متر اجرای نهر و نصب تعداد ۹۶ پایه چراغ روشنایی نیز از طرح های شاخص دوران طلایی مدیریت مرتضی همتی بود که در این آیین بهره برداری شد .

▫️ طرح چندین سال بر زمین مانده بهسازی “بلوار سفیر امید” نیز که با توجه به لزوم تسهیل دسترسی شهروندان با ابعاد دو هزار متر طول در ۱۳ متر عرض و با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال با همت شهردار همتی به مرحله اجرا درآمد که در سفر یک روزه استاندار تهران به باقرشهر به بهره برداری رسید.

عملیات عمرانی این پروژه با ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع تراش آسفالت ، ۶۶۰۰ مترمکعب خاک‌برداری ، ۲۵۰۰ مترمکعب بلوکاژ ، ۲۹ هزار کیلوگرم آرماتوربندی ، ۱۱۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی شانه راه ، ۱۵۶ مترمربع اسلب گذاری ، ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع لایه ماسه آسفالتی و نیز ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع بیندر و توپکا اجرایی شده است .

در این طرح شش هزار متر خط کشی ترافیکی در معبر انجام و علاوه بر پاکسازی حریم راه از نخاله های ساختمانی ۴۵۰ اصله نهال نیز کاشته شد.

▫️در راستای تکمیل و تجهیز سازمان آتش نشانی نیز شهرداری باقرشهر با اختصاص ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار در زمینه خرید ناوگان و بروز رسانی تجهیزات اقدام کرد.

بر این اساس شهرداری باقرشهر از محل اعتبارات اختصاص یافته نسبت به خرید ۴۰ ست لباس عملیاتی بالی کلیر (مقاوم در برابر آتش) ، تهیه و تجهیز دو دستگاه خودرو پادرا (تجهیزات کامل) ، خرید دستگاه شارژ تنفسی برند پتری ایتالیا همراه با کابین محافظ شارژ سیلندرها ، خرید دو دستگاه توربوفن (برند رزبناور اتریش) ، خرید تجهیزات خرد آتش نشانی و نیز خرید و تجهیز کاپرا فرماندهی آتش نشانی اقدام نمود که با حضور استاندار تهران از‌ آن ها رونمایی شد .

▫️همچنین احداث رختکن زمین فوتبال فدک در جهت رفاه حال جامعه ورزش باقرشهر با اعتباری در حدود ۸۸ میلیارد ریال ، اصلاح هندسی ورودی خیابان فلسطین با هدف کاهش بار ترافیکی در منطقه و کاهش تصادفات با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و بهسازی خیابان شهدای وطن در شهرسنگ به عنوان قطب اقتصادی این شهر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از طرح های ویژه مدیریت شهری باقرشهر در طرح انقلاب عمران و آبادی بود که توسط استاندار تهران افتتاح شد .

▪️باقرشهر با جمعیت نزدیک به یکصد هزار نفر یکی از پنج شهر شهرستان ری میباشد که در محور ارتباطی قدیم تهران – قم و در بخش کهریزک قرار دارد و با بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز هم جوار است . م.قنبری