عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه حال و روز دشت گلستان خوب نیست، افزود: متأسفانه اکوسیستم استان به‌هم ریخته است.  احمد قلندری در نشست خبری هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان که در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد، اظهار کرد: باید اقدامات گذشتگان خود را در صنعت کشاورزی و به خصوص دامپروری و طیور فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اکوسیستم استان به‌هم ریخته است، ادامه داد: باید به نقشه جغرافیای استان گلستان توجه کنیم و بدانیم در کجا قرار داریم و بدانیم که یکی از زیباترین دشت‌های کشور «دشت گلستان» بوده که متأسفانه به این روز مانده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به وضعیت سد وشمگیر و کمبود آب در استان، افزود: باید مردم را در جریان بگذاریم و همه بدانند چه بر سر استان گلستان آمده است.

وی با تأکید بر اینکه روزی سطح مراتع استان گلستان بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار هکتار بود، خاطرنشان کرد: امروز سطح مراتع استان به ۷۶۰ هزار هکتار کاهش یافته است و باید بدانیم این میزان مرتع چگونه را چگونه خورده‌اند.

قلندری آسیب به صنعت دامپروری را ماحصل کاهش سطح مراتع در استان گلستان دانست و اضافه کرد: در برخی موارد سیاست‌های کلان تأثیر مستقیم بر این صنعت دارد که باید همه موارد مربوطه به شکل کامل بررسی شود.

این فعال عرصه تولید با تأکید بر اینکه روزی در تأمین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه بودیم که امسال واردات به حجم بسیار بالایی رسیده ولی دامی وجود ندارد که از این نهاده‌ها استفاده کند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۳۰ هزار تن شیر در استان گلستان تولید می‌شود که رقم قابل توجه است.

وی شیر تولیدی در استان را بسیار مرغوب عنوان کرد و افزود: متأسفانه شرکت‌های تولیدی محصولات لبنی در گلستان شیر را از سایر استان‌ها و حتی استان دور اصفهان خریداری می‌کنند که آسیب به صنعت دامپروری استان بوده و باید این روند تغییر یابد.