اطلاعیه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در خصوص استفاده از ماینر های غیر مجاز

با سلام و احترام به کلیه مشترکین محترم  شرکت توزیع نیرو برق استان گلستان، به استحضار می‌رساند،  تعدادی از افراد ناآگاه به صورت غیر مجاز از دستگاه‌های ماینر بدون داشتن پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت و معدن و تجارت و عدم وجود مجوزهای قانونی لازم  برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند.
از آنجا که مصرف برق هر یک دستگاه ماینر غیرمجاز معادل سه منزل مسکونی است و اقدام غیرقانونی صاحبان آن که با سوء استفاده از شبکه برق و بهره گیری از برق یارانه‌ای برای کسب منافع مالی اقدام می کنند، منجر به افزایش مصرف برق شبکه و ایجاد مشکل برای سایر مشترکین محترم و  همچنین تولید هارمونیک‌های مضر در شبکه  می شود ودر نهایت منجر به آسیب به تجهیزات و لوازم خانگی سایر مشترکین می‌گردند.
از این رو خواهشمند است در صورت آگاهی از این موضوع و یا شناسایی افراد مذکور اطلاعات لازم را به صورت محرمانه در سایت توانیر به آدرس  https://www.tavanir.org.ir/samaat  وارد فرمایند تا  موارد طریق حراست شرکت توانیر به صورت ویژه و با حفظ محرمانگی اطلاعات شخص گزارش دهند مورد پیگیری قرار گیرد.
لازم به ذکر است که به منظور تقدیر از همکاری در حفظ پایداری شبکه برق، به ازای هر دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده،  یک میلیون تومان برای فرد اطلاع دهنده (تاسقف ۲۵ میلیون تومان) در نظر گرفته می شود.
امید است با شناسایی این دستگاه‌های غیر مجاز به پایداری شبکه برق استان و همچنین جلوگیری از فشار مضاعف به تجهیزات برقی و جلوگیری از  مصرف برق یارانه ای شبکه توزیع در تابستان که متعلق به مشترکین خانگی استان میباشد کمک نمایید و چرخ صنایع و کشاورزی بهتر به گردش درآید*