مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت : تاکنون ۲۰۳ مرکز غیرمجاز رمز ارز در استان شناسایی شد که از این تعداد ۲۰۷۳ دستگاه رمز ارز غیر مجاز کشف شده است که توان مصرفی آنها بیش از ۲۷۰۰ کیلووات در ساعت است.*

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان؛ سید احمد موسوی گفت : از این تعداد ۱۱۵ مرکز آن خانگی ، یک مورد عمومی، ۳۹ مورد کشاورزی ،۳۱ مورد صنعتی و ۱۷مورد از تعرفه سایر مصارف استفاده می نموده اند.

وی افزود : همچنین با هماهنگی با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی استان، ۱۵۰۰مورد از دستگاه‌های غیر مجاز رمز ارز کشف و امحاء گردید.

موسوی اضافه کرد : استفاده غیرمجاز از انرژی برق جهت تولید رمز ارز ضمن افزایش فشار به شبکه برق باعث خسارت به شبکه توزیع برق و لوازم مشترکان خواهد شد. ‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود : اطلاعات مشترکانی که از طریق داده کاوی شرکت توزیع نیروی برق استان مشکوک به استخراج رمز ارز یا برق غیرمجاز هستند توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: از هم استانیهای عزیز تقاضا داریم چنانچه از مراکز استخراج رمز ارزها اطلاعاتی دارند، این مراکز را به دفتر حراست یا از طریق اپلیکیشن برق من یا تماس با ۱۲۱ اطلاع رسانی نمایند و از جوایز ارزشمند آن برخوردار شوند.