سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: طبق گزارش‌های واصله، اخیرا کلاهبرداران سایبری در حال ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام زمین دولتی و یا دریافت بسته معیشتی از شماره های موبایل شخصی می‌باشند که لازم است شهروندان هنگام مواجهه با اینگونه پیامک‌ها هوشیار باشند.

وی افزود: متأسفانه برخی شهروندان فریب خورده و برای ثبت نام روی لینک موجود در پیامک کلیک می‌کنند که باعث می شود یک بدافزار که دسترسی کاملی به بخش پیامک ها دارد بر روی گوشی آنها نصب شده و از طریق گوشی قربانی همین پیامک را برای مخاطبان و افراد دیگر ارسال می کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کلاهبردار به دلیل دسترسی به پیامک ها از طریق بد افزار نصب شده روی گوشی قربانی ,توانایی خواندن و ارسال پیامک رمز پویا بانکی  و ارسال آن به شخص کلاهبردار را دارد و کلاهبردار از این طریق حساب بانکی قربانی را نیز خالی می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارسال پیامک کلاهبرداری حاوی لینک جعلی تحت عناوین و رویداد های روز یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است گفت: شهروندان حتما در زمان دریافت پیامک خدمات دولتی حتما به شماره ارسال کننده پیامک دقت کنند و بدانند هیچکدام از خدمات دولتی از شماره های شخصی اطلاع رسانی نمی شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: در صورت دریافت پیامک خدمات دولتی از شماره موبایل های شخصی و یا شبکه های اجتماعی حتی اگر از پیامک از طرف اقوام و آشنایان نزدیک ارسال شده بود به هیچ عنوان لینک داخل پیامک را باز نکرده و سریعا پیامک را حذف کنید.

وی خاطر نشان کرد: وب سایت پلیس فتا مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و همچنین در صورت نیاز نیز می‌توانند موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی به همکاران ما گزارش دهند.