رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گفت: روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها طبق قانون عمل کنند و از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و هر اقدامی که امنیت روانی و سلامت انتخابات را خدشه دار کند ، بپرهیزند.
حیدر آسیابی با تاکید بر این که هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها عبور کند افزود:مواردی مانند القای تقلب در انتخابات و دامن زدن به شایعات ، تخریب نامزدها و اقداماتی که طبق قانون ممنوع است ، همه در قانون جرم انگاری شده است و در برخورد با متخلفان تعلل نمی کنیم.
وی از فعال شدن شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه حوزههای قضایی استان هم خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه هم در استان انجام شده و تذکرهای لازم درباره رعایت قوانین انتخاباتی به مسئولان ستاد های تبلیغاتی نامزدها داده شده است .
وی افزود: تلاش همه دستگاه ها فراهم کردن بستر امن و سلامت رای برگزاری پرشور انتخابات است .
دادستان مرکز استان هم در این جلسه با تاکید بر این که خدشه دار کردن وحدت ملی خط قرمز ماست گفت: حتما این موضوع را رصد می کنیم و با هر کسی که برای خدشه دار کردن وحدت ملی گام بردارد برخورد می کنیم.
محمود اسپانلو افزود: مطالب غیر مستند و اثبات نشده که سبب التهاب آفرینی در جامعه می شود و فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد باید کامل تحت رصد باشد و کسانی که چنین مطالبی را منتشر و یا بیان می کنند بایستی پاسخگویی دستگاه قضایی باشند .
اسپانلو افزود: طبق قانون مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات، حق تبلیغ به نفع یا ضرر نامزد ها را ندارند .
دادستان مرکز استان تاکید کرد: این ممنوعیت شامل تمام افرادی است که در امر انتخابات دخیل هستند و مسئولین برگزاری و نظارت باید بیش از همه عامل به قانون باشند.