در راستای تلاش‌ها برای ارتقای صنعت دامداری و حفظ محیط زیست، روز یکشنبه ۲۹ خرداد، کارگاه آموزشی با عنوان “مدیریت چرا با هدف ساماندهی دامداری‌های سنتی به دامداری‌های نیمه صنعتی و صنعتی” با حضور دکتر هلاکو، کارشناس برجسته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، در شهرستان گالیکش برگزار شد.

این کارگاه آموزشی که با استقبال گسترده کارشناسان ‌منابع طبیعی و پهنه جهاد کشاورزی ، دامداران وهمیاران طبیعت منطقه روبرو شد، به ارائه جدیدترین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه مدیریت چرا به منظور ساماندهی دامداری‌های سنتی به دامداری‌های نیمه صنعتی و صنعتی اختصاص داشت.

دکتر هلاکو در این کارگاه، ضمن تشریح مزایای این نوع ساماندهی، از جمله افزایش بهره‌وری، کاهش تخریب مراتع و ارتقای سطح بهداشت دام و فرآورده‌های دامی، به ارائه راهکارهای عملی برای انجام این فرآیند در شرایط مختلف آب و هوایی و جغرافیایی پرداختند.

مشارکت کنندگان در این کارگاه، ضمن ابراز رضایت از محتوای ارائه شده، آن را برای ارتقای دانش و مهارت خود در زمینه مدیریت چرا و همچنین گامی مهم در جهت مدرن‌سازی صنعت دامداری در شهرستان گالیکش مفید و ارزشمند دانستند.

امید است برگزاری این گونه کارگاه‌های آموزشی، زمینه‌ساز تحولات مثبتی در صنعت دامداری و حفظ هرچه بهتر منابع طبیعی در منطقه گالیکش باشد.