جلسه توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی گلستان با کمک خیرین استان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی و مدیرعامل مجمع خیرین استان برگزار شد.

جلسه توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی گلستان با کمک خیرین استان با حضور عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان، نسرین حسینی مدیرعامل مجمع خیرین استان تشکیل شد.

عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در این جلسه گفت: مشارکت در حوزه کتابخانه­ ها و کتابخانه سازی نسبت به سایر حوزه­ ها از اقبال کمتری برخوردار است. احساس نیاز جامعه، به ویژه جوانان، به کتابخانه بسیار بالا است و ناآگاهی خیرین از رسالت‌ های کتابخانه­ ها و عدم درخواست مسئولین امر از خیرین جهت فعالیت در این حوزه، از دلایل اصلی مشارکت پایین خیرین در این حوزه است.

وی همچنین در ادامه گفت: تبیین کارآمدی و خدمات کتابخانه ­ها به عنوان اصل اصلی اطلاع رسانی و درخواست‌ های فراگیر در این راستا منجر به افزایش مشارکت‌ های مردمی خواهد شد.

نسرین حسینی مدیرعامل مجمع خیرین استان گلستان در این جلسه گفت: مجمع خیرین استان گلستان در طول سالیان متمادی با ورود خود به بسیاری از عرصه‌ ها به ویژه در حوزه های مدرسه‌ سازی و بهداشت و درمان، تحولات عظیمی در مناطق مختلف ایجاد کرده و کاستی‌ های موجود در این عرصه‌ ها را تا حدود زیادی کاهش داده‌ است.

وی در ادامه گفت: با سیاست های جدید مجمع خیرین، نگاه ویژه ای به موضوعات فرهنگی و به خصوص کتابخانه ها خواهد شد و با راه اندازی انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتاب خوانی در استان گلستان، فضای بهتری برای کمک خیرین برای ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه ها به وجود خواهد آمد.

در ادامه جلسه در خصوص بهره گیری از کمک خیرین در مساعدت ساخت، توسعه، تجهیز کتابخانه های عمومی، جذب کمک های مالی، راه اندازی انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتاب خوانی، سازوکارهای  اجرایی در جهت ثبت انجمن و همچنین کم و کیف تشکیل انجمن بحث و تبادل نظر شد.