مدیرکل استاندارد گلستان از کشف و توقیف ۹۴ قلم کالای غیر استاندارد در یک فروشگاه زنجیره ای در شهرستان گنبد کاووس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی اظهار داشت: تیم بازرسی استاندارد گلستان در راستای اجرای وظایف نظارتی و در بازدیدهای خود موفق به کشف و توقیف ۹۴ قلم کالای غیر استاندارد به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از فروشگاه های زنجیره ای شهرستان گنبد کاووس شد.
وی ادامه داد: کارشناسان این اداره کل به منظور کنترل مراکز عرضه کالا و جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد و یا کالاهایی که نشان استاندارد را جعل کرده‌اند، بصورت مداوم مراکز عرضه کالا را در سطح استان مورد بازرسی قرار می‌دهند.
سید مهدی حسینی از شهروندان گلستانی در خواست کرد با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، به صورت رایگان از اصالت علامت استاندارد روی محصول اطمینان حاصل نمایند و چنان چه موردی در اصالت این نشان وجود داشت، با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۷ یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۱۷، ضمن ذکر نام و محل توزیع کالا، به جمع آوری این محصولات از سطح بازار، یاری و از به خطر افتادن سلامت و ایمنی شهروندان جلوگیری نمایند.