مدیر کل بیمه سلامت گلستان در مراسم گرامیداشت هفته ملی جمعیت گفت : در سال ۱۴۰۲ اداره کل بیمه سلامت گلستان بیشترین درصد رشد شناسایی و نشاندار کردن زوجین نابارور را دارد .
دکتر سید محمد حسینی با اشاره به این مطلب افزود : پوشش رایگان کودکان زیر ۷ سال چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری ، افزایش اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت برای زوجین نابارور و افزایش عقد قرارداد با ماماها به ترویج زایمان طبیعی و عقد قرارداد با مراکز درمان ناباروری ، پوشش زنان بارور و شیرده با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی هیئت دولت در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کاهش هزینه های درمانی از جمله اقدامات بسیار مهمی است که توسط سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است .
وی افزود : اداره کل بیمه سلامت گلستان ۴۶۲ زوج نابارور را شناسایی و نشاندار نموده است . که در این زمینه رتبه چهارم کشوری را کسب نموده است و بیش از سه میلیارد ریال در زمینه ارائه خدمات به این بیمه شدگان توسط بیمه سلامت گلستان هزینه شده است .
مدیر کل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد : در حال حاضر به منظور سهولت و عدالت دسترسی زوجین نابارور ۳ مرکز درمان ناباروری طرف قرارداد این اداره کل هستند .
سید محمد حسینی اظهار داشت : ۹۰ درصد هزینه خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی دانشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می شود .
در پایان این مراسم از زوج ناباروری که در مرکز درمان نهال ، از خدمات رایگان استفاده نموده و صاحب فرزند شده بودند ، همکاران این اداره کل که در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شده بودند ، متخصص زنان و زایمانی که کمترین میزان سزارین را در بین سایر پزشکان در استان داشته و مامای نمونه این استان تقدیر و تشکر گردید .