مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از برگزاری دوره های آموزش کمک های اولیه و آمادگی در مخاطرات ویژه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خبر داد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ،مهندس محمدنوید متقی با بیان این خبر گفت : با توجه به تمدید توافقنامه مشارکت در آموزش “در حوزه مهارت آموزی و ارتقاء کارکنان وظیفه نیروهای مسلح” فی مابین جمعیت هلال احمر و ستادکل نیروهای مسلح ، طرح آموزش همگانی در مراکز و پادگان های آموزشی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان اصفهان به اجرا در می آید .

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته نیز این طرح به منظور ارتقاء آمادگی عموم آحاد جامعه در برابر حوادث و سوانح به اجرا درآمده است تصریح کرد : از این پس دوره های آموزشی همگانی شامل آمادگی در مخاطرات و کمک های اولیه، در قالب ۳۰ ساعت آموزش به صورت ۱۶ ساعت حضوری و ۱۴ ساعت غیر حضوری و به صورت مطالعه منابع مربوطه برگزار خواهد شد .

مهندس متقی افزود : بر این اساس این آموزش ها در برنامه تفصیلی رزم مقدماتی کارکنان و سربازان وظیفه درکلاس¬های استاندارد برای تمامی کارکنان وظیفه در مراکز و پادگان های آموزشی لازم الاجرا می باشد.

وی اظهار کرد : محتواهای مذکور توسط پادگان های آموزشی در قالب کتابچه مدون، تکثیر و در اختیار فراگیران قرار می گیرد و پس از آن مربیان در خصوص ساعات و سرفصل های حضوری به رفع اشکال و ارایه توضیحات تکمیلی می پردازند.

گفتنی است به جز تغییر سرفصل ها و میزان ساعات آموزشی حضوری و غیر حضوری ، منابع آموزشی ، نحوه آزمون، صدور گواهینامه و سایر مفاد دستورالعمل های آموزش همگانی در این خصوص کماکان معتبر بوده و ملاک عمل می باشد.