آخوند قره باش گفت: میراث ماندگار قدرت گفتمانی ایران در عرصه نظامی و دفاعی، مرهون و مدیون شهدای ۱۵ خرداد و نهضت جهان نجات بخش امام راحل می باشد.

به گزارش روزگار پرس گلستان به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی استان، آخوند عبدالباسط قره باش در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر قیام ۱۵ خرداد و گرامیداشت سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی و همراهان در مراوه تپه گفت: امروز میراث ماندگار قدرت گفتمانی جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه ها و خصوصا عرصه های نظامی و دفاعی که جزو کشورهای برتر و الهام بخش در سطح جهانی است، مرهون و مدیون شهدای ۱۵ خرداد و نهضت جهان نجات بخش امام راحل می باشد.

وی افزود: امام راحل پس از درگذشت آیت الله بروجردی به مخالفت با سیاست های طاغوت پرداخت و در ۱۵ خرداد دستگیر و روانه زندان شد و پس از مدتی آزاد و به شهر مقدس قم مهاجرت کردند و در قضیه تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون و مصونیت مجرمین امریکایی در ایران با سخنرانی مهم و آتشین خود در مسجد اعظم قم دستگیر و به ترکیه و سپس به عراق تبعید گردیدند.
رئیس شعبه گنبد مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: ۱۳ خرداد همان روزی است که امام راحل سخنرانی معروف خود را عصر روز عاشورا در مدرسه فیضیه انجام دادند و موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد.
وی با بیان اینکه، اساس تفکر امام راحل در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی برمبنای مردم بود، گفت: حضرت امام خمینی (ره) آگاهی مردم را اولین رکن اساسی برای نهضت و انقلاب می دانستند و آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می دانست.
رئیس شعبه گنبد مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: راه حل مدنظر امام راحل حرکت و جوشش مردم و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود لذا ۱۳ خرداد آغاز موج بسیار بزرگ در نهضت اسلامی بود.
آخوند قره باش با بیان اینکه، قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست و افسانه ها و افسون ها را باطل کرد، گفت: شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد و خون سلحشوران کوخ نشین، کاخ های ستم را درهم کوبید و ملت عظیم الشان با قیام و نثارخون فرزندان عزیز خویش راه قیام را برای نسل های آینده گشودند و ناشدنی ها را شدنی کرند.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند، در ۱۵ خرداد سه عنصر وجود دارد. عنصر مردم، عنصر رهبری امام راحل و عنصر انگیزه مذهبی و روح شهادت طلبی و فداکاری برای خدا بود و با این سه عنصر انقلاب ما بسته شد.
رئیس شعبه گنبد مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ پیشگامان نهضت امام راحل در شرایطی بودند که بنیانگذار جمهوری اسلامی در اوج تنهایی بودند و تمام اندیشمندان و سیاستمداران برپایان عصر دین سیاسی مهر تایید زده بودند و ۱۵خرداد نور چراغی در تاریکی بود که به برکت ایمان و استقامت امام راحل و مردم در صحنه ایران به وقوع پیوست که طی آن پس از ۱۴ سال خون شهدای ۱۵ خرداد امتداد پیدا کرده و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تمدن نوین اسلامی آغاز و از همان زمان انبوهی از تحریم و فشار علیه ملت به راه انداخته شد.
آخوند قره باش با بیان اینکه، ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و آغاز رهبری، خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری می باشد، افزود: حضرت امام خمینی (ره) هدف ها و آرمان ها وهرآنچه می بایست ابلاغ کند، گفته بود و در عمل نیز تمام هستی اش را برای تحقق همان هدف ها بکار گرفته بود.
وی بیان کرد: امام راحل در وصیت نامه الهی و سیاسی خود نوشت، با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت برادران و خواهران خود مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم و به دعای خیر شما احتاج مبرم دارم. از خدای رحمان و رحیم می خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد و ملت عذرم را در کوتاهی ها و قصور و تقصیرها بپذیرند و با قدرت و تصمیم اراده به پیش بروند.
رئیس شعبه گنبد مرکز اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان گفت: با حضور حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نهمین رئیس جمهور انقلابی و مردمی و فرد خدوم و خادم خود را انتخاب کنیم.
آخوند قره باش گفت: شرکت حداکثری مردم در انتخابات باعث ناامیدی و مایوث شدن دشمنان و معاندین خواهد شد.
وی همچنین گفت: مردم شهرستان مراوه تپه هیچگاه آمدن رئیس جمهورشان آیت الله رئیسی را به این شهرستان فراموش نخواهند کرد.