قاسم مصلحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی، قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینی کشور است، بیان داشت: در تلاش هستیم تا با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام برداریم.
رییس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان افزود:از سال گذشته تاکنون ۴۰ طرح با ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق تامین‌مالی جمعی، تامین اعتبار شده‌اند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این جشنواره محلی برای گردهمایی اعضا و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری است، گفت:این جشنواره ملی در دو بخش مسابقه‌ای طراحان کسب و کار و فن آفرینی و تجاری سازی فن آفرینی برگزار می‌شود.
وی گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی ۷۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و ۹هزار و ۵۰۰ نفر شاغل در بخش‌ خصوصی مشغول به فعالیت هستند که درصد قابل توجهی از این افراد دارای تحصیلات بالایی هستند.

این مقام مسئول در ارتباط با اهداف جشنواره توضیح داد: شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران از اهداف اصلی جشنواره است که گامی بلند برای توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش بنیان و توان نخبگان کشور است.

مصلحی ادامه داد: رونق بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان، تقویت مذاکرات دوجانبه و سرمایه‌گذاری‌های کلان واقعی و آشنایی شرکت‌ها با روش‌های مختلف تامین مالی، توسعه اقتصاد دانش بنیان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مورد نیاز کشور از دیگر اهداف هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی است.

رئیس هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان برای این دوره از جشنواره شیخ بهایی ارسال شده است.

این مقام مسئول گفت: شرکت‌های استارتاپی، دانش‌بنیان و فناور، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های رشد یافته مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های نوپا در مراکز رشد، شرکت‌های صنعتی فناور، واحدهای تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی، حامیان کارآفرینی و فناوری کشور مخاطبان جشنواره شیخ بهایی هستند.

مصلحی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی در بخش‌های مختلف افزود: بخش مسابقه‌ای هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی در دو بخش طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌شود و در طی آن استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های نوپا و رشد یافته ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند.