مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۳ باغ رضوان ۲۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که توسط خود سازمان جذب و هزینه می‌شود و کمکی از جایی نمی‌گیریم، البته سال گذشته شهرداری اصفهان برای انجام پروژه‌هایی برای نخستین‌بار به ما کمک کرد تا پروژه‌ها به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: برای افراد ناتوان با معرفی کمیته امداد و بهزیستی یا افراد مجهول‌الهویه، همچنین برای افرادی که اهدای عضو کردند، خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

حاجیان با اشاره به مشکل سگ‌های ولگرد افزود: این مشکل موضوع خطرناک و معضل بزرگی است که باید مطالبه‌گری شود و از مردم درخواست شود تا به سگ‌های ولگرد غذا ندهند، البته در این قصه باغ رضوان وظیفه دارد که این مشکل را رفع کند.

بالاترین قیمت دفن در قطعه یک باغ رضوان ۵۰ میلیون تومان است

وی با بیان اینکه قیمت قبور در سایت سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان مشخص است و برای دسترسی به قبور مسیریاب را در اختیار شهروندان قرار دادیم، گفت: بالاترین قیمت دفن در قطعه یک باغ رضوان ۵۰ میلیون تومان است که تعداد دفن در آن خیلی کم است و این هزینه‌ای که گرفته می‌شود برای قطعات آخر هزینه خواهد شد، همچنین هزینه خدمات برای دفن اموات در باغ رضوان سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در آرامستان‌های محلی یک میلیون و ۴۵۰ هزار است و برای متوفیان که در بقاع متبرکه دفن می‌شوند، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد هر فردی قبری بخرد، تا زمانی که دفن شود، به ازای آن باید سالانه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کند، گفت: در حال حاضر طبقه دوم ۲۷ هزار قبر بلاتکلیف است، در حالی که سالانه ۶ هزار دفن انجام می‌شود و سرمایه سازمان بلاتکلیف مانده است، بنابراین به مردم اطلاع دادیم که اگر می‌خواهند برای این طبقات سند بگیرند، به سازمان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اقدامات ملک مدنی شهردار اسبق شهر اصفهان گفت: چندین بار با ایشان تماس گرفتم که مصاحبه‌ای را با وی انجام بدیم که ایشان خارج از کشور بودند.

حاجیان با اشاره به قطعه خبرنگاران، اظهار کرد: افراد مشمول این آئین‌نامه ۱۰ میلیون تومان هزینه دفن در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان را پرداخت می‌کنند؛ البته در ۱۸ آرامستان محلی که توسط هیئت امنا و زیر نظر باغ رضوان خدمت‌رسانی می‌کنند، شفاف عمل کردیم و یک ریال بیشتر از مردم نگرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ غسال و غساله و ۸ نفر هم به عنوان فعالان دفن اموات در آرامستان باغ رضوان فعالیت می‌کنند که حقوق همه آن‌ها دو برابر اداره کار است و مشمول سختی کار می‌شوند، از این‌رو طی ۲۰ سال کار بازنشسته می‌شوند و سنوات آنها طی دو سال گذشته پرداخت شده است.