مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از افتتاح ۲۷۰ طرح عمرانی به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با سالروز تأسیس این نهاد خبر داد.

حسینی  در جمع اصحاب رسانه گفت: در این هفته بنیاد مسکن گلستان ۲۷۰ طرح عمرانی به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: افتتاح و کلنگ زنی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شروع واگذاری ۵ هزار قطعه زمین به جوانان از جمله این طرح هاست.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستاندر ادامه به طرح هادی روستاها اشاره کرد و ادامه داد:  اکنون طرح هادی در ۶۳۰ روستا برای بار دوم بازنگری شد و ۳۱۳ روستا دیگر نیازمند بازنگری است که این کار طی سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه اجرا طرح هادی می‌تواند در توسعه روستاها نقش آفرینی کند، اظهار کرد: سالانه باید ۱۰ درصد روستاهای استان اجرا طرح هادی شود.

وی افزود: در گذشته طرح هادی هر هفت یا هشت سال یک بار در روستاها اجرا می‌شد اما اکنون به یک یا دو سال یک بار رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: استان گلستان بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان به لحاظ جمعیت روستایی است.

وی شاخص برخورداری روستاهای استان گلستان در طرح هادی را بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ استان گلستان جز استان‌های برتر در اجرای طرح هادی بود، اظهار کرد: در این بخش ۲۶۰ درصد افزایش تأمین اعتبار داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان  در ادامه به نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: با شروع نهضت ملی مسکن بیش از ۳ هزار هکتار زمین در ۴۰۰ روستا شناسایی و پارسال یکهزار و ۵۰۰ قطعه از آن واگذار شد.

حسینی با بیان اینکه برای مسکن محرومان و اقشار کم درآمد، پنج تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، بسیج سازندگی و کمیته امداد منعقد شد، ادامه داد: فقط در یکی از آنها یکهزار و ۲۰۰ واحد برای مددجویان کمیته امداد شروع و ۵۰ درصد تحویل شد.

وی در پایان افزود: با عبور از سال سوم از شروع طرح نهضت مسکن، برای ۲۴ هزار واحد روستایی پروانه صادر شد. امسال ۱۲ هزار سهمیه برای استان گلستان در نظر گرفته شد. علاوه بر یکهزار روستا، برای ۳٠ شهر تکلیف داریم.