حجت الاسلام دیلم گفت: دشمن با ایجاد وهابیت در اهل سنت و بهائیت در شیعه، با لباس ظاهری دین مسلمانان را به جان هم می اندازد.

وی با اشاره به اینکه، دشمن با نماز، قرآن و تروایح ما مشکل ندارد، افزود: دشمن با اسلامی که اهل جهاد و مقابله باشد مشکل دارد و یا اینکه زمانی که بخواهیم به قرآن عمل کنیم با ما مشکل دارد و تمام توان خود را برای فتنه انگیزی و اختلاف بکار می برد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: دشمن با ایجاد وهابیت در اهل سنت و بهائیت در شیعه، با لباس دین، روحانی، حوزه و تریبون، جامعه مسلمانان به جان هم می اندازد.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به فلسفه این نشست ها و فرهنگ وحدت و مقاومت، گفت: وحدت و مقاومت دو عبارت قرآنی و نورانی است که مستقیما مورد تاکید و امر خداوند، قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار و بزرگان دین می باشد.
وی با بیان اینکه، سیره عملی و سیره قولی پیامبر (ص) به موضوع وحدت می پردازد، بیان کرد: جهاد و مقاومت از مسائل دیگر مورد تاکید اسلام است و سنت الهی حق علیه باطل از سنت های الهی است که از حضرت آدم و تا قیام قیامت این اصل وجود خواهد داشت.
رئیس مرکز اسلامی گلستان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه، امام راحل در اوایل نهضت خود موضوع قدس و فلسطین را مطرح کرد، گفت: برای امام راحل شیعه و سنی مهم نبود و فقط مساله اسلام مهم بود چون مبنای امام راحل حمایت از فلسسطین و مظلومان بود و موضوع قدس در اندیشه رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد.
حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه، حقوق بشر امریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هیچ تاثیری نداشت و امیدی بهش نیست، گفت: قانون آنها قانون جنگل است و با از بین بردن و کشتن خبرنگار، پرستار، دکتر و خصوصا کودکان مظلوم وحمله به بیمارستان، ماهیت این رژیم غاصب برای همگان و تمام عالم نمایان شده است.
وی افزود: آنهایی که با مرگ یک خانم شعار انحرافی زن، زندگی و آزادی را سر داده بودند، امروز با مشاهده آمار بالای شهدای زن و کودک و با وجود آوارگان فلسطینی صدایشان در نمی آید و حتی یک بیانیه بیرون نمی دهند.

حجت الاسلام دیلم همچنین با تاکید براینکه، رمز موفقت ما در همه عرصه ها وحدت است، گفت: هوشیاری امام راحل بود که مساله قدس را به اینجا رساند و همین قدس نیز رمز پیروزی مسلمانان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درخصوص تمدن نوین اسلامی به صراحت فرمودند که فقط با راه وحدت شیعه و سنی اتفاق می افتد.