سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشست با اعضای ستاد مردمی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان گلستان اظهار داشت:
مجموعه استانداری کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا را مهم و وظیفه خود می‌داند، در این راستا می‌توانیم از ظرفیت کمیسیون‌های مختلف و دستگاه‌های عضو مانند کمیسیون دانشجویی استفاده نماییم.
مجموعه‌های مردمی و انقلابی که با اخلاص و نیت الهی، یادواره شهدا را برگزار می‌کنند، بهترین الگو برای مدیران و مسئولان دولتی هستند.
این مجموعه‌های مردمی، با ثبت قانونی تشکل به عنوان یک سازمان مردم نهاد، می‌توانند از توان دولت و اعتبارات دولتی بهره‌مند شوند، هم‌چنین علاوه‌بر برگزاری یادواره‌های شهدا، در امور خیریه نیز می‌توانند فعال و دست‌گیر دولت باشند.
قطعا با ریل گذاری درست و ایجاد یک هویت قانونی، در آینده نیز با روی کار آمدن هر دولتی، مسیری مشخص و روشن برای برگزاری یادواره‌ها وجود خواهد داشت و با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.
نسبت به کیفیت مراسم یادواره شهدا باید وسواس و حساسیت داشته باشید، با توجه به ذائقه‌ی تغییر یافته جامعه و نسل امروز، لازم است برنامه‌های فرهنگی به روز و متنوع طراحی و اجرا نمایید تا اثرگذاری که از یادواره‌های شهدا انتظار می‌رود محقق شود.