مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با منتخب مردم استان در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

حمید سلامتی در این دیدارعلاوه بر تبریک اعتماد مردم به عالم بزرگوار جناب آیت الله طاهری گفت: حضور پرشور و حماسی مردم همیشه در صحنه استان در آوردگاه انتخابات، بار دیگر بصیرت مردم این دیار را نمایان ساخت و قطعاً این حمایت‌ها پشتوانه‌ای برای قدرتمندتر شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: بدون شک ولایتمداری و شایستگی محور اصلی انتخاب حضرتعالی توسط مردم شریف استان گلستان در این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده است و این حُسن انتخاب در مجموعه مجلس خبرگان رهبری اثرگذار و نقش‌آفرین خواهد بود.

سلامتی در ادامه بااشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان افزود: ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نهال در گلستان در حال حاضر کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سال گذشته با مشارکت مردم، دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها و واحدهای تولیدی و صنعتی ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نهال مرتعی و جنگلی در عرصه های این استان کاشته شد از این تعداد، یک میلیون ۳۰۰ هزار نهال مرتعی بود که برای تولید علوفه، کنترل ریزگرد در شمال استان غرس شد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در گلستان در خصوص اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری گفت: پروژه‌های تغذیه مصنوعی آبخوان، تغییر الگوهای مکانی و زمانی بارش و سیلاب ناشی از آن را تبدیل به فرصتی برای مدیریت سیلاب و تغذیه آبخوان در گلستان می‌کند که با افزایش سطح تراز آب زیرزمینی و تقویت آن، روند فزاینده فرونشست زمین کاهش یافته و از بروز خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها جلوگیری خواهد شد.

آیت الله طاهری نیز ار حضورپرشور مردم قدردانی کردند و فرمودند: بار دیگر مردم استان از امتحانی بزرگ، سربلند بیرون آمدند.

ایشان درادامه با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت کاشت نهال گفت:امر کاشت نهال کار بسیار مقدسی هست اما موضوع نگهداشت نهال ها باید در اولیت منابع طبیعی باشد .

آیت الله طاهری افزود: با توجه به اینکه بخشی از اراضی شمال استان مستعد تبدیل به بیابان و منشا ریزگرد است اجرای طرح‌های احیاء این مراتع باعث میشود خسارت ریزگردها به حداقل کاهش خواهد یابد.