معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه اظهار داشت: رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات و تلفات درون‌شهری و برون‌شهری اقدامی ائتلافی و از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی دولت است.

او در ادامه گفت: نظافت سرویس‌های بهداشتی در مجتمع‌های بین‌راهی، پمپ‌بنزین‌ها، تفرجگاه‌ها، پارک‌های جنگلی و… از اولویت برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر برای نوروز ۱۴۰۳ خواهد بود و همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار بیایند.

مهیائی گفت: کمپ‌های مشترک هلال‌احمر، پلیس، راهداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و… در مبادی ورودی شهرها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران راه‌اندازی شود.

قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی هم‌وطنان شاهد نوروزی پرنشاط و ایمن همراه با خاطرات خوش مسافران از استان گلستان را در پیش داشته باشیم.

در ابتدای این جلسه نیز دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت سفر ۱۴۰۳ توسط ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در سطح استان و شهرستان با عنوان ستادهای اجرایی فعالیت می‌کنند و در پیش بودن ایام عید نوروز، لازم است با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل به استقبال نوروز برویم.

ساوری بیان کرد: در استان گلستان ۱۴ کمیته زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل‌شده است که هر کمیته متناسب با شرح وظایف و مأموریت‌ها زیرمجموعه خود را از دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: برای نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ هزار ظرفیت اقامتی در اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز استان پیش‌بینی‌شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران در این بخش از تأکیدات وزیر میراث‌فرهنگی و استاندار گلستان است ازاین‌رو دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مرتبط با این امر باید تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات در شأن هم‌وطنان به‌ویژه در سفرهای پیش رو به‌کارگیرند.

در این جلسه روسا و نمایندگان کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های کمیته بیان کرده و پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.