رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان برنامه های سازمان در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری را اعلام کرد.

موسی الرضا صفری در گفتگو با صدا و سیمای مرکز گلستان از راه اندازی پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در ۳۱ سازمان آتش نشانی کشور خبرداد و گفت: هدف از این پویش کشوری با شعار چهارشنبه سوری ایمن در کنار خانواده پررنگ نمودن نقش بسزا خانواده در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال است.

وی افزود: از اقدامات دیگر آتش نشانی گرگان از قبیل برپایی نمایشگاه خطی در سطح شهر و توزیع بروشور و نمایشگاه تجربه تلخ با موضوع حوادث چهارشنبه سوری خطرناک در پیاده رو پارک شهر خبر داد.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال اتوبوس ایمنی و نشاط در راستای فرهنگ سازی و آموزش مدارس راه اندازی شد، گفت: در این خصوص عقد قرارداد با دو گروه هنری و نمایش عروسکی بسته شده که آموزش ایمنی در قالب برنامه های شاد و مورد پسند کودکان و نوجوانان در حدود ۵۰ مدرسه با همراهی گروه آموزشی سازمان برگزار شد.

وی در ادامه از تهیه و نشر کلیپ های آموزشی و ایمنی در فضای مجازی خبر داد و گفت: با همکاری سپاه پاسداران و اداره آب و فاضلاب کلیپ های با موضوع پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری از تلویزیون شهری سازمان آب و میدان شهرداری پخش شد.

صفری درخصوص تمهیدات سازمان آتش نشانی گرگان در شب چهارشنبه سوری گفت: در این خصوص و با دستور جناب مهندس سیدالنگی شهردار گرگان، آتش نشانی با تمام ظرفیت ۷ ایستگاه آتش نشانی و سه تیم عملیاتی جمعاً ۱۵۰ نفر آتش نشان، ۲۳ خودرو عملیاتی، ۶ دستگاه موتورسیکلت تا پایان شب چهارشنبه سوری در خدمت تامین ایمنی شهروندان محترم هستیم.

وی در پایان با ابراز اینکه امیدواریم در این شب اتفاق خاصی رخ ندهد، گفت: امیدواریم شهروندان محترم شب چهارشنبه سوری ایمنی در کنار خانواده داشته باشند