مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان گلستان گفت : قطعا بخشی از موفقیت های حوزه سرمایه گذاری صنعتی در استان گلستان مدیون بانوان کارآفرین استان است .
درویش علی حسن زاده در نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان گلستان که با حضور جمع کثیری از بانوان کارآفرین استان در محل تالار شماره ۱ سینما کاپری شهرستان گرگان برگزار گردید ، گفت : در سال ۱۳۵۷ و پس از انقلاب اسلامی ایران تعداد ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۴.۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۶۹ نفر در استان فعالیت می نمودند و در حال حاضر تعداد ۱۱۷۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۹۶۴۳.۶ میلیارد تومان و اشتغال ۲۹۶۳۳ نفر در استان فعالیت می نمایندکه در حوزه سرمایه گذاری رشدی ۲۷۰ برابری را شاهد بوده ایم .
وی افزود : قطعا بخشی از موفقیت های حوزه سرمایه گذاری صنعتی در استان گلستان مدیون بانوان کارآفرین استان است .
حسن زاده گفت : همواره شاهد فعالیت مدیران بانوی موفقی در سطح استان بوده ایم ، بعنوان مثال در حوزه اصناف و بازار ۱۴ اتاق اصناف در سطح استان فعالیت می نمایند که روسای دو اتاق اصناف از بانوان توانمند استان هستند .
وی همچنین گفت : تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی کلیدی استان و شهرستانها از بانوان هستند .
به گفته حسن زاده ، یکی دیگر از مهمترین حوزه هایی که جا دارد از جایگاه و نقش بانوان در آن تقدیر نمائیم ، فرش دستباف است .
وی افزود : در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰۰ بافنده زن در استان مشغول فعالیتند که بسیاری از آنها گمنام هستند و امیدواریم با حمایت هایی که از این بخش می شود این هنرصنعت حفظ شود .
مدیرکل صمت گلستان گفت : به خود می بالیم که در حوزه اقتصادی استان چنین بانوان توانمندی را داریم و از کلیه بانوان کارآفرین استان گلستان و همکاران بانوی پرتلاش اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان که به فعالان صنعت ، معدن و تجارت استان خدمات می دهند تقدیر و تشکر می نمائیم